Kenvelo spune că deschide 10 magazine sub brandul TimeOut până la Paşte

Autor: Cristina Roşca 01.10.2012

Grupul Kenvelo, cu afaceri de circa 20 de milioane de euro anul trecut şi cu o reţea de peste 70 de magazine sub brandurile Kenvelo, Lee Cooper şi Tom Tailor, a început să dezvolte pe piaţa locală şi brandul american TimeOut, deschizând o unitate în centrul comercial Orhideea şi urmând a deschide în această săptămână o a doua în AFI Palace Cotroceni.

"În acest an vom deschide doar aceste două magazine, însă vom continua expansiunea în 2013, astfel încât înainte de Paşte să ajungem la un total de zece unităţi sub acest brand în România", spune Philippe Besadoux, directorul executiv al grupului Kenvelo în România.

El mai spune că în prezent poartă negocieri cu mai multe malluri din Bucureşti şi din marile oraşe ale ţării.

Magazinele au în medie 150 mp, însă unitatea din AFI Palace Cotroceni este cea mai mare din România, urmând a fi flagship store-ul local al brandului TimeOut, cu o suprafaţă de 220 mp.

"Estimăm că vânzările acestui brand vor ajunge la 4.000-5.000 de euro per metru pătrat pe an", spune Bessa­doux. Astfel, pentru un ma­gazin de circa 150 mp, care prinde un an întreg de funcţio­nare, vânzările pot ajunge la 600-750.000 de euro.

Brandul a mai fost prezent în România, în sistem de franciză, adus de o altă com­paniei. În timpul crizei ma­gazinele au fost închise, situaţie care a marcat ieşirea brandului de pe piaţă.

Bessadoux a explicat anterior că în cazul readucerii brandului TimeOut pe piaţa locală nu este vorba de o franciză a brandului american, ci de un parteneriat, în condiţiile în care acţionarii Kenvelo deţin o participaţie în cadrul TimeOut. Nici în cazul celorlalte branduri din grup nu este vorba de o franciză. Astfel, brandul Tom Tailor este adus în joint-venture împreună cu compania-mamă, iar în cazul Lee Cooper acţionarii Kenvelo au un contract de producţie cu brandul britanic la nivel mondial. Până în toamna anului trecut grupul Kenvelo cuprindea doar brandul cu acelaşi nume, însă începând cu luna septembrie s-a extins cu alte două nume. Mai mult, el afirmă că este în discuţii cu un al cincilea brand pentru a-l duce pe piaţa locală, fără a da însă nume. Francezul a mai precizat că piaţa locală a crescut mult în ultimii ani, atrăgând nume mari, cum ar fi Zara sau H&M.

Bessadoux spune că a ales să meargă pe ideea unui portofoliu de branduri şi nu pe o singură marcă vestimentară pentru că astfel forţa în negocieri este mai mare.