Ce dotări-surpriză se regăsesc acum pe noile Logan şi Sandero

Autor: Bogdan Alecu 02.10.2012

Până ca Dacia să lanseze noul Lodgy în primăvara acestui an, modelele constructorului autohton s-au remarcat la nivel european cu dotările spartane şi reducerea "la sânge" a costurilor.

Aşa s-a ajuns ca modelele Dacia să aibă comenzi pentru geamuri pe bord şi între scaune (pentru pasagerii din spate), claxon montat pe maneta de semnalizare. Cu toate acestea, în ultimii ani forumurile fanilor Dacia s-au umplut de clienţi care doreau să-şi îmbunătăţească maşina. Aşa au apărut modelele Dacia cu "tuning". De la jante şi anvelope schimbate, la faruri cu xenon, sisteme de navigaţie şi chiar tempomat.

Odată cu lansarea lui Lodgy Dacia a renunţat în a realiza acelaşi interior pentru toate modelele. De la Logan 2004 până la Duster în 2010 planşa de bord a modelelor Dacia era neschimbată. Acum, odată cu Logan 2012 Dacia devine un automobil modern în toată puterea cuvântului. Maşina poate fi echipată, cu sistem de navigaţie, are port USB pentru mp3-uri indiferent de sistemul audio ales şi chiar tempomat - sistem care menţine contantă viteza pe autostradă, fără ca şoferul să fie nevoit să ţină apăsată pedala de acceleraţie.

Printre "detaliile" noii generaţii se regăsesc şi surprize: modelele Dacia dispun în sfârşit de termometru pentru temperatura exterioară. Pentru majoritatea clienţilor de maşini "obişnuite" termometrul nu înseamnă mare lucru deoarece se presupune că orice maşină modernă dispune de unul. Acum după ce mulţi dintre clienţii Dacia şi-au montat unul aftermarket, constructorul a dispus ca noile generaţii ale Logan şi Sandero să dispună de unul din fabrică. În aceeaşi categorie se poate încadra şi amortizorul pentru capota faţă, nemaifiind necesară "montarea" manuală a tijei dar şi pornirea automată a ştergătoarelor atunci când parbrizul este stropit cu lichid de spălare. Toate acestea par obişnuite în cazul maşinilor moderne, însă pe modelele Dacia abia acum se regăsesc.

Mai mult, aşa cum Duster a lansat ca echipare tapiţeria din piele, şi noile Sandero şi Logan o vor avea ca opţiune, contra sumei de aproape 2.700 de lei. Sistemul de navigaţie costă 1.362 de lei, la care se adaugă şi Harta Europei contra sumei de 454 lei. Tempomatul este disponibil numai în pachet cu senzori de parcare şi volan îmbrăcat în piele (1.816 lei), şi în plus, cu 454 lei se poate achiziţiona o cotieră pentru locurile din faţă - până acum aceasta erau disponibile doar ca accesoriu aftermarket.