Care sunt previziunile Zenith pentru piaţa locală de publicitate în 2012

Autor: Andreea Mindrila 03.10.2012

Piaţa media va scădea pentru al patrulea an consecutiv în 2012, dar mai lent decât în anii trecuţi, principalele cauze fiind instabilitatea politică şi scăderea consumului, conform estimărilor Zenith România, agenţie parte a reţelei internaţionle ZenithOptimedia deţinută de Publicis Group.

“E un declin mai lent (doar o cifră), dar cu atât mai dureros având în vedere premisele potenţial pozitive ale acestui an. În plus, contextul dificil atât local, cât şi global (mai ales european), nu ne ajută nici la vizibilitate pe termen lung, revizuirile trimestriale nemaifiind doar rafinări, ci schimbări majore”, potrivit reprezentanţilor Zenith.
Şi în acest an Internetul este singurul canal media care se va afla pe un trend ascendent, deşi contribuţia cea mai importantă vine din partea jucătorilor internaţionali, respectiv Google, Facebook şi Yahoo.

“Deşi ne-am fi aşteptat ca alegerile locale să favorizeze piaţa outdoor, investiţiile din perioada electorală au fost mult sub aşteptări, outdoor-ul înregistrând în continuare o scădere de 4% faţă de anul anterior”.

TV-ul va atrage cea mai mare parte a investiţilor în media, respectiv 64%, în timp ce presa va continua să fie afectată de scăderea investiţiilor realizate de companii în publicitatea print.

Zenith România oferă servicii de communications planning, negociere şi cumpărare de spaţii media, analize de piaţă, competiţie şi consumator, pe toate canalele de comunicare, offline şi digitale, cu execuţii tradiţionale sau neconvenţionale, serviciile specializate fiind executate prin diviziile sale Zed Digital şi Newcast.