Firma de curăţenie Pro Vorbas vrea să îşi majoreze cifra de afaceri la 3 mil.euro în următorii 5 ani

Autor: Stefan Musgociu 03.10.2012

Firma de servicii de curăţenie Pro Vorbas Bucureşti (PVBS) vrea să îşi majoreze cifra de afaceri în următorii cinci ani la 3 milioane euro, de la nivelul estimat pentru acest an de aproximativ 400.000 de euro.

Pro Vorbas a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 1,4 milioane lei (340.000 de euro), de patru ori peste nivelul din 2010, de 356.000 de lei (85.000 de euro). Totuşi, firma a înregistrat pierderi de 114.000 de lei (27.000 de euro), faţă de un profit de 58.000 de lei (14.000 de euro) în 2010. Pierderile au fost determinate de unele investiţii pentru dezvoltare, potrivit preşedintelui CA, Federico Salmoiraghi.

Firma s-a listat, miercuri, pe sistemul alternativ de tranzacţionare al Bursei de Valori Bucureşti (BVB).

Listarea a fost intermediată de firma de brokeraj Transilvania Capital, iar costurile implicate de această operaţiune s-au apropiat de 2.000 de euro, potrivit lui Salmoiraghi.

El a adăugat că înainte de listarea pe ATS-ul BVB a discutat şi cu bursa din Italia pentru cotarea pe segmentul AIM, creat pentru firmele mici şi medii, însă costurile pentru cotarea pe acea piaţă erau de aproximativ 550.000 de euro.

Potrivit lui Salmoiraghi, firma s-a listat pe ATS pentru o vizibilitate mai crescută, iar acţionarii vor vinde o parte dintre titluri pe bursă, pentru a fi contraparte investitorilor care vor să cumpere.

"Vrem să garantăm pieţei un free-float de până la 25%, în termen de un an", a adăugat Salmoiraghi.

În prima parte a şedinţei bursiere de miercuri nu au fost realizate tranzacţii cu acţiunile Pro Vorbas.

Cel mai mare acţionar al Pro Vorbas este Doborha Gambacorta, soţia lui Federico Salmoiraghi, aceasta controlând 75% din titluri, în timp ce Denisa Ştefan şi Anca Lepchihler deţin fiecare câte 20% şi respectiv 5% din acţiuni. Denisa Ştefan este director general al firmei şi are o experienţă de 12 ani în domeniul hotelier.

Salmoiraghi a menţionat că firma s-a finanţat până acum din resurse proprii şi că va derula o majorare de capital pentru atragerea de finanţare doar pentru a prelua departamentele de curăţenie ale unor clienţi care vor să externalizeze această activitate.

Firma a început ca o afacere de familie şi are 9 ani de experienţă în Italia şi în România.

Pro Vorbas prestează ser­vicii profesionale de curăţenie pentru mai multe hoteluri din Capitală, precum Novotel. Pullman, Intercontinental, Radisson Blu, dar şi pentru companii din retail şi pentru clădiri de birouri.