Endava: Dacă România păstrează facilităţile fiscale pentru IT, dublăm numărul de angajaţi

Autor: Mădălina Dediu Panaete 04.10.2012

Endava, un furnizor britanic de servicii IT pentru companii, a inaugurat ieri un birou în Bucureşti, al treilea din România al companiei, despre care spun că va fi probabil cel mai mare centru al companiei din Europa de Est.

"Unele dintre avantajele competitive ale Bucureştiului sunt reprezentate de numărul mare de specialişti IT, universităţile locale care furnizează un număr considerabil de absolvenţi cu specializări IT, expertiza pentru o serie de tehnologii avansate (...)", a afirmat John Cotterell, directorul executiv al Endava şi unul dintre fondatorii companiei.

Noul birou din Bucureşti are o suprafaţă de 2.400 mp care sunt distribuiţi pe două etaje în cadrul AFI Business Park 1. În prezent, compania are 100 de angajaţi în Capitală şi vrea să mărească numărul acestora la 260 până în iulie 2013 şi la 600 până în 2014. Cotterell spune că românii, pe lângă faptul că sunt foarte buni în domenii precum matematica şi informatica, sunt excelenţi vorbitori de limbi străine, în special de limbi germanice, ceea ce nu este specific tuturor popoarelor.

Endava are opt sedii în Marea Britanie, Statele Unite, România şi Republica Moldova. Compania are birouri în Cluj, Iaşi şi Bucureşti, unde are circa 600 de angajaţi în prezent.

"Creşterea operaţiunilor în această regiune a atins nivelul la care avem nevoie de un centru de livrări mai mare în Bucureşti. Noul nostru sediu şi recenta achiziţie ne vor permite să creştem în Bucureşti şi să ajungem la peste 1.600 de angajaţi la nivel de grup în următorii 3 ani, dintre care circa 1.000 în România", a spus John Cotterell.

Întrebat care este cifra de afaceri a companiei în România, Cotterell a spus că dacă în România sunt 610 angajaţi, care reprezintă mai mult de 60% din angajaţii companiei la nivel mondial, atunci cifra de afaceri de aici reprezintă 60% din total. "Ne dorim să creştem afacerile din România şi chiar să dublăm numărul de angajaţi în următorii 3 ani, dacă vom continua să beneficiem de facilităţile fiscale şi de alte programe de ajutor acordate de stat. România este în continuare o destinaţie nearshore atractivă, însă concurează cu alte state din regiune, precum Bulgaria, Ucraina, Cehia, Slovacia, dar şi cu statele baltice şi Rusia."

Cea mai mare pondere din businessul grupului, aproximativ 58%, este realizată de clienţi din domeniul serviciilor financiare, iar 19% dintre venituri sunt realizate de cei din sectorul serviciilor profesionale.