Stefanel: Clienţii fideli cheltuie anual 4.000 - 6.000 de euro în magazinele noastre. Unii cumpără toată colecţia

Autor: Cristina Roşca 04.10.2012

Carlo Stefanel (26 de ani), fiul proprietarului brandului italian cu acelaşi nume, spune că în România clien ţii care trec pragul magazinelor lanţului vin hotărâţi să cumpere în timp ce în Italia, deşi există un număr mare de potenţiali clienţi, aceştia trebuie convinşi să achiziţioneze ceva.

"În Italia ca să îţi atragi clienţi trebuie să fii foarte bun şi să vii cu ceva diferit. În România clienţii sunt loiali, ştiu colecţia şi de multe ori vin cu poza produsului pe care l-au găsit pe net sau în vreo revistă şi spun «Asta vreau şi eu»", explică Stefanel, venit în România pentru o săptămână.

Până în urmă cu câteva luni el a condus operaţiunile locale ale businessului local, pentru ca ulterior să fie numit la conducerea outleturilor Stefanel de la nivel mondial şi la conducerea businessului online al brandului italian. Carlo Stefanel mai explică şi că un client fidel în România cheltuie în medie pe sezon în magazinele Stefanel 2-3.000 de euro, respectiv 4-6.000 de euro pe an deoarece există două sezoane primă vară - vară şi toam nă - iarnă. Clienţii Stefanel sunt persoane cu venituri peste medie şi cu vârste cuprinse între 20 şi 50 de ani. "În urmă cu câteva zile la magazinul nostru din cadrul complexului de lux The Grand de la parterul hotelului de cinci stele JW Marriott a venit o româncă şi a făcut în câteva ore cum părături de 5.000 de euro. Avem şi clienţi care ne cumpără toată colecţia", explică el.

Stefanel a terminat anul trecut cu afaceri de 16,7 mil. lei (4,2 mil. euro), în creştere cu circa 27% comparativ cu anul anterior. În contextul în care fiecare client fidel cheltuie în medie între 4 şi 6.000 de euro pe an, businessul Stefanel în România este făcut cu un număr de circa 1.000 de clienţi fideli. "Până în prezent suntem pe plus. Cred că şi în lunile care vor urma până la finalul lui 2012 vom fi pe creştere, însă este prea devreme să facem estimări pentru întregul an. Ce este sigur este că nu vom mai obţine creşterile şi vânzările din perioada de boom în viitorul apropiat."

Carlo Stefanel a venit în România la începutul lui 2009 şi a rămas aici până acum câteva luni, când a lăsat-o pe Cornelia Nicolae la conducerea businessului local. El spune că în cele câteva luni de când nu a mai venit pe piaţa locală a văzut o serie de schimbări, printre care şi faptul că unele străzi au fost reparate. Totuşi, este prea devreme să se poată vorbi despre un comerţ stradal bine dezvoltat în România. "Stefanel preferă să deschidă magazine în spaţii stradale. În România însă acest lucru nu este foarte posibil în prezent. Sunt sigur însă că în anii care vor urma zona Lipscani va deveni şi un pol de comerţ, nu doar de restaurante." Stefanel deţine două magazine stradale - în zona piaţa Romană din Capitală şi în Braşov - şi opt în malluri din Capitală, Iaşi, Timişoara şi Constanţa. Cea mai recentă deschidere, şi singura din acest an, este cea din centrul comercial Palas Iaşi.

"Până la finalul anului nu vom mai deschide niciun alt magazin, însă anul viitor se vor deschide mai multe malluri, mai ales în Bucureşti, şi acum purtăm discuţii cu mai multe dintre ele. Nu am semnat încă nimic, dar negociem."

Pe termen lung, Carlo Stefanel vorbeşte despre alte trei-patru magazine în Bucureşti şi câte unul în marile oraşe ale României (peste 150.000 de locuitori), precum Cluj, Sibiu, Oradea sau Craiova.

"Pentru moment, aceste oraşe nu sunt încă pregătite pentru un magazin Stefanel, însă în timp vom ajunge şi acolo. În Italia, spre exemplu, suntem şi în oraşele de circa 40.000 de locuitori, pe când în România suntem doar în cele de peste 300.000." Pentru Stefanel, brand cu circa 500 de magazine la nivel mondial, România este a cincea cea mai importantă piaţă, după Italia, Germania, Turcia şi Polonia.