Crossart Advertising: Nu am primit deloc cereri de la agenţii imobiliare, companii din domeniul contabil sau online

Autor: Andreea Mindrila 05.10.2012

La nivelul pieţei producţiei publicitare au avut loc unele modificări determinate de criza economico-financiară, iar Viorel Caraman, managing partner în cadrul companiei Crossart Advertising, spune că în ultimii patru ani clienţii au început să se orienteze mai mult spre producători, în defavoarea agenţiilor de publicitate care intermediază anumite produse şi servicii.

„În acest an, piaţa de producţie publicitară a evoluat mai mult către industria de tipar, în detrimentul materialelor promoţionale. Probabil din cauza crizei financiare, clienţii doresc să transmită cât mai multe informaţii cu o investiţie minimă (flyere, pliante, afişe). Materialele promoţionale (pixuri, căni) au rolul de a consolida un brand şi mai puţin de a promova ofertele şi serviciile companiilor“.

Potrivit lui Caraman, cele mai solicitate produse promoţionale sunt produsele de tipar offset şi digital (flyere, cataloage, cărţi de vizită, pliante) şi tiparul de mari dimensiuni (bannere mesh-uri, autocolante).

Clienţii care apelează cu preponderenţă la serviciile Corssart Advertising sunt restaurante, baruri, agenţii de turism, lanţuri de supermarket-uri, companii din domeniul farmaceutic, cosmetic, firme de PR şi marketing, agenţii de publicitate. Explicaţia pentru acest fapt este că, în pofida contextului economic dificil de pe plan local, în care consumul a scăzut ca urmare a reducerii puterii ce cumpărare, oamenii au achiziţionat în continuare alimente, produse de îngrijire personală sau medicamente, iar companiile au văzut materialele promoţionale ca fiind o modalitate bună de promovare.

De aceeaşi părere sunt mai mulţi jucători din industrie, care consideră că în pofida reducerii bugetelor de marketing şi comunicare, materialele promoţionale au fost un canal de comunicare la care companiile, în special cele din retail, nu au renunţat.

Totuşi, Caraman spune că există şi companii care nu apelează la această formă de comunicare.

„Nu am primit deloc cereri de la companii care activează în domeniul contabil,  agenţii imobiliare, companii prezente în special în online - pentru acestea promovarea tot în online se dovedeşte a fi mai eficientă“, este de părere Caraman.

Crossart Advertising a anut anul trecut o cifră de afaceri de 500.000 lei, dublă comparativ cu 2010, potrivit informaţiilor de pe site-ul Ministerului de Finanţe.

Obiectivele de business pentru acest an sunt diversificarea gamei de produse şi servicii oferite, dar şi deschiderea unui magazin online.

Compania are şi un obiectiv pe termen mediu, acela ca peste cinci ani să fie o agenţie de publicitate full-service în adevăratul sens al cuvântului, astfel încât să poată oferi clienţilor produse şi servicii în cel mai scurt timp.

Crossart Advertising a fost înfiinţată în  anul de boom al economiei româneşti (2008), iar la început a oferit servicii de creaţie grafică, DTP, machetare. Compania şi-a diversificat pe parcurs gama de produse şi servicii, portofoliul incluzând în prezent servicii de web-design, creaţie grafică, tipar, outdoor, design interior.

Viorel Caraman spune că s-a orientat spre acest domeniu pentru că este unul cu multe provocări, deoarece produsele şi serviciile pe care compania le oferă sunt personalizate, adaptate nevoilor şi cerinţelor fiecărui client în parte.

El este de părere că în ultimii ani preţurile practicate pe piaţa produselor promoţionale s-au majorat. Astfel, preţul cărţilor de vizită realizate la tipar digital începe de la 0,15 lei plus TVA, cel al insignelor personalizate de la 1,3 lei/bucată plus TVA, iar un pix personalizat costă 0,8 lei/bucată plus TVA.