Ce premii au obţinut românii la festivalul de publicitate Golden Drum 2012

Autor: Andreea Mindrila 08.10.2012

În cadrul celei de-a 19-a ediţii a festivalului internaţional de publicitate Golden Drum de la Portoroz, Slovenia, desfăşurată în perioada 2-5 octombrie, agenţiile româneşti au obţinut premii importante.

McCann Erickson România a câştigat premiul Grand Prix şi aurul la categoria digital pentru campania "Românii sunt deştepţi", realizată pentru brandul Rom Autentic.

"E un Grand Prix important pentru că a venit într-o categorie strategică pentru noi: Digital. Ne bucurăm că ROM continuă seria de premii şi ne dă senzaţii tari la toate festivalurile la care participă", spune Cătălin Dobre, group creative director McCann Erickson România.

Agenţia a mai câştigat şi două premii Golden Drum, precum şi două distincţii Silver Drum pentru campania "Românii sunt deştepţi".

"Mă bucur că Rom este unul dintre cele mai puternice branduri româneşti(...). Mă bucur că exportăm mândrie românească", spune Adrian Boţan, creative partner McCann Erickson România.

Leo Burnett&Target, agenţia de publicitate a grupului de comunicare Leo Burnett, a câştigat aurul pentru campania "Secundă - viaţă", la categoria Innovative Campaigns, secţiunea Multi Channel.

Secundă - viaţă este un mecanism de strângere de fonduri conceput de Leo Burnett, prin care se cedează contravaloarea difuzării media a unei secunde din spoturile TV către o cauză umanitară. Pentru prima ediţie, campania a fost pusă în slujba Fundaţiei Mihai Neşu.

"Secundă - viaţă este o idee care schimbă felul în care publicitatea se implică în vieţile oamenilor. Mă bucur enorm că reuşim să ajutăm cauza lui Mihai Neşu şi că o idee românească este recunoscută şi apreciată internaţional. Dovada că o idee locală poate avea impact peste tot în lume este că în acest moment primim cereri din reţeaua Leo Burnett de a implementa Secundă - viaţă şi în alte ţări din Europa şi Asia", spune Victor Stroe, planning director Leo Burnett.

Agenţiile româneşti care au mai obţinut premii la festivalul de la Portoroz sunt Saatchi&Saatchi, Publicis şi Webstyler, toate primind distincţia Silver Drum.

Festivalul Golden Drum răsplăteşte cele mai creative proiecte publicitare, fiind cea mai importantă competiţie de acest fel din Europa Centrală şi de Est. În acest an în competiţie au fost înscrise peste 1.400 de lucrări.