Dealerul Toyota Piteşti şi Vâlcea a investit 70.000 de euro în realizarea unui magazin online de cadouri „experienţă“

Autor: Mirabela Tiron 08.10.2012

Piteşteanul Tiberiu Breazu, 32 de ani, dealerul Toyota Piteşti şi Vâlcea, a investit 70.000 de euro în realizarea unui magazin on­line, originalo.ro, prin care vinde cadouri "experienţă" pentru persoane fizice, dar şi pentru clienţi corporate. Ce poate fi un cadou "experienţă"? Un tratament de frumuseţe cu caviar sau o săritură în gol sunt cadouri care se înscriu în această categorie.

"Alternativa perfectă la cadoul-obiect este cadoul-experienţă, ca bungee-jumping, zbor cu avionul, masaje de relaxare, ritualul cu lapte şi miere al Cleopatrei, tratamente cu caviar, nopţi de cazare în conace şi boutique hoteluri sau în pensiuni aflate în mijlocul naturii. Am împrumutat această idee din Franţa, unde piaţa acestor cadouri este de sute de milioane de euro", a declarat Tiberiu Breazu.

Tânărul antreprenor a intrat în afaceri în 2004, după finalizarea studiilor economice şi în administraţia afacerilor. El este absolvent al Academiei de Studii Economie, dar şi al unei şcoli de administrare a afacerilor din Franţa.

Tiberiu Breazu a lucrat ca angajat doar pentru o perioadă de un an şi jumătate în cadrul a două companii multinaţionale din Franţa.

"Sistemul practic de învăţământ din Franţa a contribuit la dezvoltarea mea ca antreprenor, dar în acelaşi timp pot spune că am moştenit acest spirit antreprenorial de la mama mea care conducea o fabrică de textile", a spus el.

Maşini, imobiliare şi bursă

În 2004 piteşteanul a înfiinţat compania Next Automobile, care are concesiunile Toyota în Piteşti şi Vâlcea. Anul trecut o cifră de afaceri de 11,2 milioane de lei (2,6 mil. euro) şi un profit de 460.000 de lei (107.000 euro), potrivit datelor de la Ministerul de Finanţe. Firma a vândut de la înfiinţare peste 2.000 de maşini Toyota.

Pe lângă acest business, tânărul antreprenor spune că mai are afaceri în domeniul imo­biliar şi că este şi jucător pe bursă. În prezent are 50 de angajaţi.

"Am ales să investesc într-o afacere online pentru a diversifica investiţiile. Comerţul on­line este un domeniu în plin avânt, încorporează o anumită parte tehnologică cu care nu eram familiarizat, dar pe care am aprofundat-o cu această ocazie", a spus el. Investiţia iniţială în această afacere originalo.ro a fost de 70.000 de euro din fonduri proprii.

Anul trecut a înfiinţat compania Originalo Srl pe care funcţionează magazinul online.

De la noul business pe care l-a înfiinţat, piteşteanul aşteaptă o cifră de afaceri de 25.000 de euro în primele şase luni de activitate. Compania lucrează în prezent cu 170 de parteneri. Antreprenorul a creat zece pachete cadou ce includ experienţe la spa, vacanţe şi diferite sporturi. Fiecare pachet Originalo conţine un voucher în baza căruia cel care primeşte cadoul poate beneficia, la alegere, de oricare dintre activităţile menţionate în catalogul inclus în pachet. În fiecare pachet cadou sunt incluse între 20-50 de servicii. "De anul viitor ne aşteptăm ca, odată ce conceptul de cadou-experienţă va deveni cunoscut în România, cifra de afaceri să crească exponenţial. Ne aşteptăm să întâlnească şi pe piaţa locală acelaşi succes pe care îl are şi pe pieţele din Europa Occidentală", a spus el.

Cadoul "experienţă" în librării

Vânzările se desfăşoară online pe www.originalo.ro, iar din luna septembrie anul acesta pachetele cadou se vând şi în reţeaua Diverta, în Bucureşti, Constanţa şi Cluj, urmând ca în perioada imediat următoare să fie distribuite şi prin intermediul altor lanţuri de magazine. "Compania se adresează atât vân­ză­rilor punctuale, dar şi corporate, pachetele putând fi personalizate cu logo-ul companiei care le achiziţionează", a spus el.

Pe piaţa locală, mai mulţi români au încercat să dezvolte o afacere online pe nişa cadourilor. De exemplu, compania Slsecom vinde online cadouri dedicate în exclusivitate firmelor încă de la sfârşitul anului 2006, când Sorin Ciurca, un student din Cluj, împreună cu alţi doi parteneri a înfiinţat firma. O altă companie este Luna Events, care are magazinul online FlorisiCadouri.ro, înfiinţat de Felicia Ciornea în 2007.

Piaţa tranzacţiilor online a crescut pe fondul apariţiei mai multor comercianţi online, de la 1.000 de magazine online în 2007 s-a ajuns la 2.500 de comercianţi online. Anul trecut valoarea tranzacţiilor online prin Pay U a ajuns la 138,8 milioane de euro.

În ultimii ani tot mai multe companii se dezvoltă şi pe canalul online. Piaţa de cumpărături online va atinge valoarea de un miliard de euro în următorii ani, potrivit datelor din piaţă.