Autostrăzile pe bani europeni şi-au încetinit ritmul de construcţie

Autor: Andreea Neferu 09.10.2012

Şantiere de autostrăzi finanţate din bani europeni precum Orăştie-Sibiu sau Nădlac-Arad (lot 2), care înaintau în primele două luni de vară cu 6 până la 10 procente pe lună, şi-au redus ritmul de construcţie până la 1-2% în intervalul 1 august-1 septembrie.

Astfel, cele patru loturi de pe autostrada Orăştie-Sibiu, care în luna iulie avansau cu circa 9-10% fiecare, au înaintat cu cel mult 2% în luna august. Şi în cazul autostrăzii Deva-Orăştie avansul s-a domolit: dacă în iulie înainta cu 11,7%, în perioada 1 august-1 septembrie acesta a adăugat 7,8%.

Pe lista şantierelor care înaintează foarte încet rămâne în continuare şi Suplacu de Barcău-Borş, ultimul tronson din Autostrada Transilvania pe care americanii de la Bechtel îl mai construiesc. Şoseaua a înaintat cu 0,13% în ultima lună de vară şi cu mai puţin de 1% în tot anul 2012.

La polul opus, primul lot al autostrăzii Timişoara-Lugoj, cu o lungime de 9,5 kilometri, este finalizat şi ar urma să fie inaugurat săptămâna aceasta, sau cel puţin asta susţine unul dintre constructorii acestui tronson, firma Spedition UMB.