Algernon: Inscripţionările de textile reprezintă o piaţă care este în continuă creştere

Autor: Cristina Roşca 10.10.2012

Cu o istorie de aproape două decenii compania Algernon a fost martora tuturor etapelor de dezvoltare a pieţei locale de producţie publicitară. Cu toate acestea, în 2009 compania nu a reuşit să împiedice scăderea cifrei de afaceri care avansase constant în perioada de boom. Totuşi, în anii care au urmat businessul a revenit pe un trend ascendent astfel încât anul trecut să depăşească 18 mil. lei, un nivel cu doar 10% sub cel din perioada de boom.

"Am început cu un foarte mic atelier de producţie publicitară însă aveam probleme cu aprovizionarea de folii adezive fiindcă nu se găseau. Trebuia să ni le aducem din Ungaria şi era destul de anevoios", spune Daniela Mitrea, deputy general manager.

La început compania importa un singur tip de material, însă în scurt timp portofoliul s-a extins astfel încât în prezent să cuprindă folii pentru cutter-plotter, folii pentru print, folii pentru tuning auto, folii pentru decorarea interioarelor, folii reflectorizante pentru siguranţa rutieră, benzi dublu adezive şi benzi adezive antiderapante, folii pentru inscripţionarea materialelor textile prin transfer termic. În timp s-au rezolvat şi problemele de aprovizionare.

"În ultima perioadă am dezvoltat divizia noastră de benzi dublu adezive şi divizia de inscripţionări textile prin transfer termic şi am constatat că lucrurile se mişcă bine în aceste direcţii. Inscripţionările de textile reprezintă un foarte bun mijloc de promovare şi această piaţă este în continuă creştere".

În portofoliul Algernon cei mai mulţi clienţi sunt companii producătoare din industria de publicitate. Acestea sunt însă completate de jucători din industria de construcţii, industria auto, industria mobilei sau din domeniul electronic.

"Este greu de spus dacă există anumite domenii care nu apelează la produsele noastre fiindcă indiferent de industria în care activezi, ai nevoie până la urmă să te promovezi. Nu toţi apelează direct la noi, însă indirect produsele noastre se folosesc aproape în toate industriile".

În ceea ce priveşte piaţa de producţie publicitară în ansamblu, Daniela Mitrea spune că aceasta poate fi caracterizată de suişuri şi coborâşuri. Totuşi ea adaugă că anul acesta s-a putut observa o evoluţie pozitivă a pieţei după mai mulţi ani care au stat sub semnul crizei.

"Dacă este să ne raportăm la ultimii patru ani, în această perioadă piaţa de producţie publicitară a scăzut fiindcă s-au scăzut serios bugetele de publicitate"

Uitându-se în urmă Daniela Mitrea spune că în ultimii patru ani s-a pus în mod constant o foarte mare presiune pe preţuri, acestea devenind argumentul suprem în achiziţie. "Noi nu am redus preţurile fiindcă era imposibil aşa ceva, din contră, pe fondul scumpirilor operate de furnizorul nostru, la câteva articole am fost nevoiţi să mărim preţurile fiindcă nu am avut alte alternative".

Ea spune însă că nu se plânge, fiindcă Algernon a înteles situaţia economică dificilă şi şi-a canalizat toate puterile pentru a gestiona cât mai bine resursele pe care le-a avut. Deputy general managerul Algernon explică de asemenea că sub presiune compania a devenit mai cumpătată, mai atentă cu resursele proprii. Mai mult, "în momentul de faţă suntem optimişti şi privim cu încredere înainte".