Analiza retailului farma: cele mai mari reţele au o cincime din piaţă
Cele mai importante cinci reţele de farmacii din România, Sensiblu, Catena, Dona, Help Net şi Ropharma, grupează peste 1.200 de farmacii, adică în jur de o cincime din întregul retail farmaceutic arată o analiză a ZF pe baza datelor companiilor şi a informaţiilor Institutului Naţional de Statistică.
Reţelele s-au extins în ultima perioadă, însă au fost interesate şi de relocări în încercarea de a-şi creşte vânzările.
Sensiblu a anunţat că este interesată de extinderea reţelei după ce recent a cumpărat 90 de farmacii City Pharma şi a ajuns în acest fel la peste 400 de unităţi.
Pentru a putea creşte, reţelele sunt nevoite să facă achiziţii deoarece numărul maxim de farmacii dintr-un oraş este stabilit prin lege şi în majoritatea cazurilor a fost atins. Spre exemplu, în Bucureşti limita maximă este de o farmacie la 3.000 de locuitori.
Extinderea are loc într-un context incert pentru industrie, când noi reglementări în domeniu ar putea să intre în vigoare din 2013, iar taxa de clawback pe care producătorii o plătesc afectează întregul lanţ până la pacient.
Dacă vor intra în vigoare, noile reglementări din domeniul farmaciei vor desfiinţa criteriul demografic care plafonează în prezent extinderea.