Amway revine pe creştere după trei ani de declin

Autor: Mădălina Dediu Panaete 16.10.2012

Amway România, una dintre cele mai mari companii de vânzări directe de pe piaţa locală, aşteaptă anul acesta o creştere a cifrei de afaceri de sub 10% (single digit), după mai mulţi ani de scădere.

"Cifra de afaceri a crescut în prima parte a anului cu mai puţin de 10% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, iar pe întregul an vrem să avem tot o creştere «single digit»", a spus Ioana Enache, directorul general al Amway România.

Anul trecut compania a avut o cifră de afaceri de 78 mil. lei (18 mil. euro), în scădere cu 14% faţă de anul precedent şi un profit de 3 mil. lei (600.000 euro), potrivit datelor existente pe site-ul Ministerului de Finanţe.

Vârful afacerilor Amway în România a fost anul 2008, când, potrivit datelor de pe site-ul Ministerului de Finanţe, compania a înregistrat o cifră de afaceri de 132 mil. lei (36 mil. euro) şi un profit de 13 mil. lei.

Începând cu anul 2009, afacerile companiei au scăzut cu mai bine de 30%, potrivit calculelor ZF pe baza datelor de pe site-ul Ministerului de Finanţe.

Însă Ioana Enache spune că în ultimii ani, în ţările afectate de criza economică, inclusiv în România, din cauza scăderii veniturilor, oamenii s-au îndreptat din ce în ce mai mult spre vânzările directe datorită riscului redus şi a siguranţei câştigului.

"Statistic, potenţialul vâzărilor în România este de zece ori mai mare decât în prezent. Ne aşteptăm ca vânzările directe să prindă din ce în ce mai bine", a mai spus directorul general al companiei.

Amway are în România 40.000 de membri (pe care îi numeşte "întreprinzători privaţi independenţi"), iar directorul general al companiei spune că numărul acestora a rămas constant de la an la an.

Ea mai spune că cele trei segmente de produse comercializate de companie, îngrijirea casei, nutriţie şi cosmetice, aduc aproximativ aceeaşi contribuţie în afacerile companiei, de aproximativ 30%.

"În perioada de criză produsele din portofoliul Nutrilite (suplimente nutriţionale) nu au scăzut. În această perioadă piaţa s-a maturizat", a menţionat Enache.

Ea mai spune că pentru anul viitor bugetul este în lucru, dar că se aşteaptă la o creştere şi se bazează pe un avans economic.

Anul acesta compania şi-a mutat sediul într-o clădire de birouri de pe bulevardul Barbu Văcărescu, investind aproximativ 300.000 de dolari în acest business center, care este dedicat vânzărilor şi trainingului angajaţilor şi membrilor, în spaţiul pentru birouri şi în modificarea website-ului companiei.