Olive, Dacia: Nu ştiu care va fi mixul de producţie în 2013; orice estimare se poate dovedi falsă

Autor: Ioan Dornescu 17.10.2012

Întrebat care va fi producţia noilor modele Logan, Sandero şi Sandero Stepway în 2012, şeful Dacia a afirmat că producţia se ridică la 1.400 de unităţi pe zi, timp de cinci sau şase zile pe săptămână, iar mixul de producţie este stabilit în funcţie de comenzile venite de clienţi, care variază pentru diferite modele.

"Nu cunoaştem care va fi mixul anul viitor, ştim foarte bine că orice estimare comercială se va dovedi falsă, pentru că pieţele ne înşeală mereu aşteptările. Ceea ce este important este că avem posibilitatea de a fi cât mai flexibili din punct de vedere industrial", a spus Olive.

El a adăugat că Dacia va fi constructorul generalist care va avea cea mai tânără gamă de maşini din Europa.

Şeful Dacia a prezentat miercuri, într-o conferinţă de presă, principalele investiţii derulate de constructorul auto pentru lansarea producţiei celor trei modele.

Potrivit sursei citate, investiţiile Renault România se ridică la două miliarde euro în intervalul 2000-2011, la care se adaugă încă 250 milioane euro alocaţi în acest an.

Şeful Dacia a mai spus că grupul francez are atât ambiţii, dar şi aşteptări ridicate vizavi de producţia din România, iar gradul de competitivitate al uzinei de la Mioveni poate fi îmbunătăţit.

"Concurenţa noastră nu se mai află în Europa de Vest, ci în Africa sau Asia. Când vorbim de competitivitate, vorbim de concurenţă. Asta-i viaţa! (...) Ştim care este nivelul de competitivitate din Europa de Vest şi vă spun că trebuie să privim ce avem în faţa noastră. Alţii sunt în faţa noastră în ceea ce priveşte costurile de producţie", a spus Olive.

El a precizat că nivelul costurilor salariale reprezintă un element al competitivităţii, la care se adaugă şi altele, precum termenele, flexibilitatea şi calitatea.