Marcel Borodi, Brinel: Criza nu a diminuat salariile în IT, ci doar viteza de creştere

Autor: Laurentiu Cotu 17.10.2012

Brinel, unul dintre cei mai importanţi furnizori de soluţii şi servicii IT de pe piaţa locală, controlat de Marcel Borodi, mizează până la finalul acestui an pe o creştere de 5-10% a afacerilor, faţă de anul trecut.

Compania Net Brinel, cea mai importantă entitate a grupului de firme deţinut de Borodi, a realizat anul trecut o cifră de afaceri de 55,8 mil. lei (peste 13 mil. euro) şi un câştig net de circa 6,4 mil. lei (1,5 mil. euro), conform site-ului Ministerului Finanţelor Publice.

"Suntem mulţumiţi de rezultatele obţinute în primele 9 luni, 2012 fiind un an rezonabil, un an de creştere pentru noi. Pe de altă parte, am reuşit să creştem în nişte condiţii nu tocmai stimulatoare. Mă refer aici şi la instabilitatea politică care a afectat domeniul IT", a declarat Marcel Borodi, CEO al Brinel.

Compania oferă soluţii şi servicii IT prin integrarea de software, hardware şi comunicaţii. Printre clienţii Brinel se numără companii din domeniul producţiei, utilităţilor, distribuţiei şi serviciilor precum Mol România, Farmec, Emerson, Kronospan sau Holzindustrie Schweighofer, dar şi instituţii publice, locale şi centrale sau universităţi.

În ceea ce priveşte costurile cu forţa de muncă din IT, Borodi spune că România este în continuare competitivă, iar forţa inovatoare se menţine încă ridicată. Pe de altă parte, preşedintele Brinel vede în continuare un interes al investitorilor străini pentru piaţa locală de IT&C.

 
 

Punctul critic al salariilor: 2008

"Nivelul salariilor în IT a atins un punct critic în anul 2008. Astfel, criza nu a diminuat salariile, ci doar creşterea lor. România este competitivă, însă nu la fel precum ţările din afară. Avantajul pe care-l avem ţine de creativititatea şi abilitatea noastră, chiar dacă România nu are la fel de multe centre de outsourcing, precum Polonia, de pildă", a spus Borodi. În zona aplicaţiilor şi tehnologiilor software, compania colaborează cu Microsoft, HP, IBM, Cisco, EMC, Vmware, Lenovo sau Fortinet.

Brinel şi-a concentrat strategia din ultimii ani pe implementarea de soluţii informatice integrate şi pe proiecte destinate infrastructurii inteligente pentru reţele, dar şi pe servicii şi echipamente pentru centrele de date. Începând cu luna mai a acestui an, compania furnizează servicii în propriul centru de date.

Proprietarul Brinel a mai spus că pe parcursul ultimului an compania a derulat un program de formare pentru top management, middle management şi nivelul operaţional, prin care au trecut aproape toţi angajaţii.

 
 

Creşte numărul de angajaţi cu 15-20%

"Pentru a susţine direcţia de dezvoltare a propriului centru de date, precum şi orientarea tot mai accentuată înspre zona de soluţii avansate de business, ne vom extinde competenţele existente şi ne vom mări echipa cu 15-20% în următorul an", a precizat Marcel Borodi.

În prezent, Brinel dispune de o echipă de 165 de angajaţi, localizaţi în centrele companiei din Cluj-Napoca, Bucureşti, Oradea, Sibiu şi Braşov.

Brinel a fost înfiinţată în anul 1991, perioadă în care IT-ul evolua către o piaţă "democratică şi descentralizată", de la una controlată centralizat, potrivit reprezentanţilor companiei.

Investiţia iniţială a fost una redusă, din economiile familiei Borodi, care permitea funcţionarea firmei pentru cel mult câteva luni. Primul sediu a fost într-un apartamentul cu două camere al familiei Borodi, iar primii clienţi, IMSAT Hunedoara, pe partea de echipamente şi Distrigaz Nord Târgu Mureş, pentru servicii.

Net Brinel, cea mai importantă entitate a grupului Brinel, şi-a început activitatea în anul 1994 la Cluj-Napoca şi produce şi implementează soluţii la cheie, prin integrarea de software, hardware şi comunicaţii.