Google „a terminat” la timp autostrada Bucureşti-Ploieşti. Vezi aici cu ce străzi din Capitală se va intersecta A3

Autor: Bogdan Alecu 18.10.2012

Google a afişat pe Google Maps traseul complet al autostrăzii A3 Bucureşti-Ploieşti, "finalizând" astfel la timp lucrarea, însă, din nou, cu mult înaintea constructorilor. Tronsonul de 6,5 kilometri cuprins între Centura Capitalei şi Şos. Petricani avea la 1 septembrie un grad de finalizare de 11%, termenul oficial de finalizare fiind luna octombrie a acestui an - termen care a fost respectat doar pe Google Maps. Spre comparaţie şi tronsonul cuprins între Centura Capitalei şi cea a Ploieştiului a fost amânat din decembrie anul trecut pentru februarie, martie, aprilie, mai respectiv iunie anul acesta când a fost deschis oficial circulaţiei.

Spre deosebire de celelalte două autostrăzi, A1 şi A2 care pornesc ca o continuare a unui bulevard al Capitalei, Iuliu Maniu respectiv Theodor Pallady, A3 va intra în Bucureşti într-un sens giratoriu, ca şi la intersecţia cu Centura de Vest a Ploieştiului. În sensul giratoriu A3 se va intersecta cu Sos. Petricani, drum cu două benzi pe sens şi Şos. Fabrica de Glucoză - drum cu o singură bandă pe sens.

Atât Fabrica de Glucoză cât şi Petricani sunt străzi foarte aglomerate la ore de vârf, pe care se formează des ambuteiaje, şi fără "ajutorul" unei autostrăzi care va aduce câteva mii de maşini în fiecare zi. Astfel, indiferent de ruta aleasă, cei ce vin în Capitală de pe A3 se vor intersecta cu cele mai aglomerate artere ale Capitalei - dacă intră pe Fabrica de Glucoză, vor avea de aşteptat la două semafoare - unul la intersecţia cu Barbu Văcărescu, iar celălălt la intersecţia cu Floreasca, străzi care duc mai departe spre cercul median al Bucureştiului, respectiv. Şos. Ştefan cel Mare. A doua rută, pe Şos. Petricani continuă traseul spre centru fie pe B-dul Lacul Tei, cu o bandă pe sens şi linie de tramvai nereabilitată şi multe gropi, fie pe Str. Dna Ghica şi spre Colentina, cea mai aglomerată stradă din Bucureşti.

Singura alternativă viabilă de intrare în Capitală de pe A3 va rămâne în continuare varianta pe Centură şi DN1, utilizată şi în prezent, drumul naţional fiind suficient de "optimizat" pentru a prelua traficul având pe tronsonul între Centura Capitalei şi Piaţa Presei trei respectiv patru benzi pe sens. Mai mult, deja sunt programate investiţii în construcţia de pasaje la Piaţa Presei şi Charles de Gaulle pentru optimizarea traficului, în timp ce pe traseul de intrare a autostrăzii în Capitală nu este anunţată nicio investiţie în infrastructura Bucureştiului.