Afacerile clujenilor de la Vitacom au ajuns la 6 mil. euro în primele nouă luni

Autor: Laurentiu Cotu 22.10.2012

Importatorul şi distribuitorul de produse şi accesorii electronice Vitacom Electronics din Cluj-Napoca, a obţinut în primele nouă luni o cifră de afaceri de peste 6 mil. euro, mai puţin cu 5% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, insă pe acelaşi trend cu evoluţia pieţei de profil. Compania estimează pentru acest an o cifră de afaceri de 10 mil. euro.

’’Trendul pieţei este similar cu cel din anul trecut. Totuşi, la începutul primul semestru s-a înregistrat o scădere a pieţei, însă aceasta şi-a revenit în cel de-al treilea trimestru. Sperăm să înregistrăm, spre finalul anului, o creştere moderată a afacerilor’’, a declarat pentru ZF Transilvania Vasile Andrei Vita, proprietarul Vitacom Electronics.

Acesta a mai spus că piaţa a avut, în general, un trend descendent din cauza conflictelor politice, care au generat un curs de schimb instabil. Pe de altă parte, un alt aspect care a dus la scăderea pieţei a fost numărul mare de companii care au intrat în insolvenţă.

’’Credem că odată cu venirea sărbătorilor de iarnă piaţa va creşte şi vor avea de câştigat acei jucători care vor putea să susţină stocuri suficiente pentru acoperirea cererilor’’, a afirmat Vasile Vita.

Compania clujeană comercializează diferite accesorii electrocasnice, baterii, acumulatori, încărcătoare GP, cabluri&conectică, componente şi piese de schimb electronice, electrice, IT&C, MP3, MP4, sisteme de securitate, sisteme şi accesorii audio-video, telecomenzi, detectoare radar, sisteme de navigaţie GPS.

Mărcile comercializate de Vitacom sunt Well, Chrome, GP Batteries, Grundig, Microdia, Sweex, Pleomax, Aiptek, ARGOSY, Fortis, König, HQ, OKI, Mastech, Sonitron, Ersa, ACP Technologies, Mitsubishi, Due-Ci Electronic, Uni-Trend International, Facom, OK International, TDK Lamda, Samwha, Kingbright, Relpol, Kyocera, Seoul, Microchip sau Hitpoint.

Compania a lansat în acest an pe piaţă soluţia SecuVoice, o aplicaţie de tip hardware pentru telefoane mobile şi pentru centrale telefonice. Reprezentanţii Vitacom spun că toate apelurile între posesorii de carduri SecuVoice sunt criptate, astfel încât cei care interceptează apelul nu pot decripta conţinutul. Securizarea apelurilor se face prin intermediul unui cip montat într-un SD-card, care se introduce în soclul special al telefonului.

‘’Cele mai căutate produse comercializate de noi sunt bateriile şi acumulatorii, UPS-uri pentru centrale termice, alimentatoare, becuri economice şi produse din domeniul reţelisticii şi securităţii. În acest an am pus accent pe fidelizarea clienţilor, din cauza condiţiilor actuale de business’’, a spus proprietarul Vitacom.

Compania a dezvoltat până în prezent o reţea de puncte de lucru în oraşe precum Bucureşti, Timişoara, Braşov, Brăila, Iaşi sau Cluj-Napoca. Planurile companiei pentru acest an vizau deschiderea a încă 4 noi magazine în ţară, însă oficialii Vitacom nu au oferit în prezent informaţii noi în acest sens.

Totodată, compania miza în acest an şi pe creşterea vânzărilor la export. Vitacom colaborează cu firme din Ungaria, Serbia, Italia sau Germania, iar comerţul în străinătate se realizează prin vânzări directe la revânzători sau prin distribuitori. Compania a implementat anul trecut un sistem informatic ERP, investiţia ridicându-se la circa 300.000 de euro.

Compania Vitacom Electronics a fost înfiinţată în anul 1991 în Cluj-Napoca şi este controlată de Vasile Andrei Vita. Compania activează în domeniul distribuţiei şi a importului de accesorii ‘’consumer electronics’’ şi are în prezent aproximativ 100 de angajaţi.

laurenţiu.cotu@zf.ro