Românii cumpără online în fiecare oră de 3.000 lei prin agenţia de marketing afiliat 2Parale

Autor: Andreea Mindrila 22.10.2012

În fiecare oră, românii cumpără online în valoare de aproximativ 3.000 de lei, potrivit raportului de activitate pe primele nouă luni ale acestui an, realizat de agenţia de marketing afiliat 2Parale. Astfel, numai prin 2Parale - cea mai mare reţea de afiliere din România - magazinele online au înregistrat în această perioadă vânzări de peste 18,7 milioane de lei, cu 67% mai mult faţă de aceeaşi perioadă din 2011.

Marketingul afiliat este o modalitate prin care magazinele online sau alte site-uri, cunoscute în reţea ca advertiseri, pun la dispoziţie afiliaţilor (publisheri, bloggeri) o serie de instrumente de promovare, de la bannere la link-uri şi reclame text.

Advertiserii primesc vizitatori pe propriile site-uri, iar afiliaţii sunt plătiţi în funcţie de numărul de clicuri, de vânzări sau de alt indicator. În acest proces, 2Parale funcţionează ca un intermediar.

Românii alocă mai mulţi bani pentru comerţul online, valoarea sumelor investite într-o singură tranzacţie majorându-se, potrivit datelor înregistrate prin activitatea 2Parale. Astfel, proporţia comenzilor care depăşesc 400 lei a crescut cu peste 12% comparativ cu anul trecut, iar valoarea medie a comenzilor s-a mărit cu 10%, până la 198 lei. Suma medie cheltuită pentru achiziţionarea unui produs din categoria IT&C este de circa 800 lei, iar pentru haine, încălţăminte, accesorii se alocă în medie 222 lei pentru fiecare comandă.

"Pieţele de comerţ online şi marketing afiliat confirmă trendul crescător pe care îl urmează în ultimii ani. Pe final de an ne aşteptăm la o creştere accelerată pe fondul sărbătorilor de iarnă şi al activităţilor de marketing, precum Black Friday şi iChallenge, competiţia pe care urmează să o lanseze 2Parale", spune Dorin Boerescu, CEO 2Parale.

Pentru cumpărătorii online, în reţeaua de afiliere 2Parele, cele mai atractive categorii de produse continuă să fie fashion şi IT&C, însă cea mai semnificativă ascensiune o au cărţile, numărul de vânzări majorându-se cu 276% comparativ cu primele trei trimestre din 2011.

Cea mai bună perioadă pentru comerţul online a fost luna septembrie, care a adus magazinelor online vânzări de peste 2,6 milioane de lei, numai prin 2Parale.

Zilele de miercuri şi joi sunt preferate pentru cumpărături, tot mai mulţi români plasând comenzile noaptea, de acasă. Cel mai mare flux de tranzacţii online are loc în timpul prânzului, probabil de la birou în cazul multor cumpărători, cu o revenire şi un nou vârf după ora 20:00.

Cifrele prezentate includ doar vânzările finalizate până la momentul redactării raportului şi sunt valabile pentru perioada ianuarie - septembrie 2012.

2Parale este prima şi cea mai mare reţea de afiliere din România, prezentă online din decembrie 2008. Are un portofoliu de 205 campanii şi 12.400 de afiliaţi, care au generat advertiserilor vânzări de 34 de milioane de lei (fără TVA). Agenţia este membră a grupului de comunicare Leo Burnett, unul dintre cele mai mari de pe piaţa locală, cu afaceri de 54,3 milioane euro anul trecut.

Ştefan Iordache, fondator şi COO al grupului Leo Burnett, a cumpărat la începutul acestui an 40% din acţiunile companiei 2Parale.

Cifra de afaceri a agenţiei de marketing afiliat pentru 2011 a fost de circa 400.000 de euro, faţă de 100.000 de euro în 2010. Din portofoliul de advertiseri care derulează campanii în 2Parale fac parte Altex, ClickShop, Groupon, TinaR, MyCloset, Fashion Days, Hostway, Nemira, Plafar, evoMag şi Continental Hotels.