Piaţa de media, investigată de Consiliul Concurenţei

Autor: Andreea Mindrila 22.10.2012

Consiliul Concurenţei a declanşat în urma unei sesizări o investigaţie pe piaţa comercializării serviciilor de media, respectiv servicii de consultanţă şi strategie, planificare, dezvoltare şi cumpărare de media.

Investigaţia se referă la o posibilă înţelegere între companiile active pe această piaţă, pentru eliminarea concurenţei la licitaţiile de atribuire a conturilor de publicitate ale clienţilor din România.

"Este o investigaţie declanşată în urma unei sesizări privind comportamentul unor agenţi economici din piaţă. Decizia privind această investigaţie a fost luată marţi, iar miercuri au fost efectuate controale inopinate la 13 locaţii. Investigăm un număr de agenţi economici care activează în această industrie, iar acest proces va dura cel puţin un an", spune Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei.

Legea Concurenţei interzice orice înţelegeri exprese sau tacite între agenţii economici ori asociaţiile de agenţi economici, care au ca obiect sau au ca efect denaturarea concurenţei.

Companiile care cooperează cu autoritatea de concurenţă, în cadrul programului de clemenţă, pot obţine imunitate la amendă sau reduceri substanţiale ale amenzilor.