La nivel global, 22% dintre companii nu au o strategie pe social media

Autor: Andreea Mindrila 23.10.2012

Rezultatele celei de-a doua ediţii a studiul Pulse, realizat de Grayling la nivel global şi care are ca obiectiv identificarea principalelor tendinţe din industria comunicării, arată că 22% dintre companii nu au o strategie pe social media.

Dintre companiile care au folosit social media în campaniile lor de marketing şi comunicare, potrivit studiului, doar 39% au avut o strategie de comunicare integrată.

Pentru cele mai multe companii, obiectivele strategiilor de comunicare în social media vizează creşterea reputaţiei (21,4%), creşterea vizibilităţii (22,1%), majorarea vânzărilor fiind obiectivul principal doar în cazul a 10% dintre firme.

"Decalajul dintre companiile care au o strategie pe social media şi cele care nu au o astfel de strategie este din ce în ce mai mare. Este uimitor faptul că 22% dintre companiile incluse în studiu nu au nicio strategie pe social media, în timp ce la capătul opus, 71% au o strategie complet integrată, care le permite să abordeze într-un mod eficient reputaţia companiei în acest mediu", spune Victor Benady, director global pentru social media în cadrul Grayling.

Companiile care activează în tehnologie, media şi telecomunicaţii utilizează cel mai mult social media, 83% dintre acestea având o strategie specifică, faţă de numai 60% din companiile din sectoarele transport, auto şi logistică şi 68% din retail.

Comparativ cu Europa de Vest, unde 78% din companii au o strategie pe social media, în Europa Centrală şi de Est şi Eurasia doar 61% dintre firme au o astfel de strategie.

La realizarea studiului au participat peste 1.100 de experţi în comunicare din toată lumea. Grayling Pulse a fost lansat în luna aprilie a acetui an, fiind un raport trimestrial care oferă o imagine de ansamblu a trendurilor din industria comunicării, la nivel mondial.

Grayling este o companie globală care oferă servicii de consultanţă în PR, investor relations şi organizare de evenimente, având birouri în 40 de ţări din Europa, SUA, Orientul Mijlociu, Africa şi regiunea Asia Pacific.

Grayling este prezent şi pe plan local din 1998 -pe atunci se numea Mmd, în 2010 devenind Grayling România, după fuziunea cu alte două companii. În 2011, cifra de afaceri obţinută de compania de consultanţă în comunicare a fost de 5,8 milioane lei, potrivit datelor de pe site-ul Ministerului de Finanţe.