Producătorii români de tablete, la unison despre iPad Mini: Va fi scump în România, nu ne va afecta vânzările

Autor: Adrian Seceleanu 27.10.2012

Mult aşteptata lansare a Apple iPad Mini - o tabletă cu un ecran mai mic şi cu un preţ de pornire în SUA de 329 de dolari - nu va lovi în vânzările de tablete cu sistem de operare Google Android, ci va aduce noi clienţi pe piaţa de tablete, au declarat pentru ZF Alin Niscov - director de vânzări al Allview, Liviu Nistoran - CEO al Evolio şi Alexandru Drăgoiu - director general al E-Boda - companiile care controlează 40% din piaţa locală de tablete PC.

"Preţul de lansare al iPad Mini a fost în linie cu aştep­tările noastre. iPad Mini nu atacă în niciun caz zona de tablete cu Android, ci va aduce o nouă categorie de clienţi în piaţă", a declarat Alin Niscov. El crede că unul dintre motivele pentru care iPad Mini nu va lovi în tabletele cu Android din România este preţul la care va ajunge gadgetul Apple pe piaţa locală. "Dacă în SUA preţul este de 329 de dolari, în România va fi cel puţin 329 de euro. Dacă ne uităm la experienţa cu Google Nexus, care costa în SUA 199 de dolari şi care a ajuns la 199 de euro în Europa şi la aproximativ 250 de euro în România, ne putem aştepta ca şi iPad Mini să ajungă la un preţ de 329 de euro plus 25-30%. Nu cred că (iPad Mini - n. red.) ne va fura clienţi", a spus Niscov.

Companiile româneşti vând tablete la preţuri care pornesc de la aproximativ 100 de euro şi care pot ajunge la aproximativ 300 de euro pentru modelele mai performante.
iPad Mini nu va lua clienţi de la companiile româneşti care produc tablete, ci de la alte branduri precum Samsung sau Amazon, a declarat pentru ZF Liviu Nistoran, CEO şi preşedinte al Evolio.
"Nu avem absolut deloc motive de îngri­jorare. iPad Mini va lua din cota de piaţă a altor branduri - poate Samsung, Amazon şi chiar din propria cotă de piaţă", a spus Nistoran.

Mai mult, compania românească estimează că vânzările pentru propria tabletă cu ecran de 8 inchi, care urmează să fie lansată pe piaţă, vor creşte pe fondul tendinţei care va fi creată de iPad-ul de mici dimensiuni al Apple.

"Noi avem o tabletă similară în lucru, care va veni probabil la jumătate de preţ. Lansarea Apple ne ajută pentru că ei vor crea un trend pe piaţă - tablete de 8 inchi, iar noi vom creşte în siajul lor."

Decizia Apple de a lansa iPad Mini la un preţ de 329 de dolari - mai mare decât estimau unii analişti (199 de dolari, de exemplu) - arată că noul gadget al companiei ame­ricane nu va intra în com­petiţie cu tabletele ieftine cu Android, ci cu cele produse de companii precum Google, a declarat pentru ZF Alexandru Drăgoiu, director general şi fondator al Rosal Import-Export, companie care vinde tablete şi alte produse electronice sub brandul E-Boda.

"Nu avea sens ca Apple să vină cu un preţ de 199 de dolari pentru iPad Mini şi să intre într-o luptă de preţ. Este clar că Apple nu vrea să lanseze produse cu marjă de profit zero. În ce priveşte România, istoria ne arată că acest preţ de 329 de dolari anunţat de Apple se va transforma în România în 1.499 de lei. La 1.499 de lei faţă de cei 699 de lei, cât costă tableta noastră, nu cred că vor exista probleme", a spus Drăgoiu. El a adăugat că în segmentul de preţ în care a fost poziţionat iPad Mini competiţia va fi reprezentată de jucători de talia Google.

Întrebat dacă nu se aşteaptă ca totuşi clienţii din România să fie tentaţi de iPad Mini, Drăgoiu a spus că acest lucru nu se va întâmpla cu utilizatorii care au un buget de 700 de lei pentru o tabletă. "Mi-ar plăcea să cred că un client care vrea să dea 700 de lei pe o tabletă ar putea plăti şi 1.500 de lei, dar nu cred acest lucru." Companiile româneşti Allview, E-Boda şi Evolio deţin aproximativ 40% din piaţa locală de tablete PC, estimată la 150.000 - 160.000 de unităţi în acest an.

Grupul american Apple a prezentat pe 23 octombrie o versiune mai mică a tabletei iPad, la preţuri începând de la 329 de dolari pentru modelul de 16 GB. De asemenea, Apple a intro­dus pe piaţă şi a patra generaţie a iPad standard, care începe de la 499 de dolari, potrivit CNBC.

Acţiunile grupului au luat-o în jos pe bursa din SUA după lansarea noilor produse, întrucât specificaţiile sau chiar noile dispozitive nu au mulţumit unii investitori, scrie Wall Street Journal.

Acţiunile au coborât cu până la 2,86%, la un minim de 615,91 dolari, în urma prezentării noilor produse, dar a revenit ulterior la un declin de numai 1,8%.

Ambele tablete reprezintă ultimele completări ale unei game despre care Apple se laudă că "va oferi câte ceva pentru fiecare".

Cele două tablete sunt poziţionate pentru a profita de vânzările masive înregistrate în perioada sărbătorilor de iarnă, scrie CNBC.

iPad generaţia a patra, care a reprezentat în bună măsură o surpriză, va avea un nou cip, numit A6X, şi capacităţi grafice de două ori mai mari. Tableta va avea o baterie cu durată de viaţă similară cu versiunea anterioară, de 10 ore, conexiune WiFi de două ori mai rapidă de­cât iPad 3 şi noul conector Lightning al Apple.

Atenţia la eveniment s-a concentrat, însă, pe mult-anticipatul iPad Mini. La fel ca în cazul versiunii în miniatură a playerului digital al grupului, Mini oferă utilizatorilor aceeaşi funcţionalitate ca un iPad standard, însă la o dimensiune care o face mai uşor de transportat.

Mini va avea o grosime de 7,2 milimetri şi o greutate de circa 300 de grame. Ecranul noii ta­blete, de 7,9 inchi (20 cm), va avea însă aceeaşi rezoluţie ca şi iPad original, însemnând că îi vor lipsi efectele HD ale modelelor ulterioare.

Versiunea mai mică va avea aceeaşi durată de 10 ore de utilizare ca predecesorul de dimensiuni normale, dar aceasta va fi cea mai mică baterie produsă vreodată, potrivit Apple.

Grupul va începe să accepte precomenzi vineri, cu livrarea aşteptată în două săptămâni.

Potrivit Apple, seria iPad a înregistrat vânzări de peste 100 de milioane de unităţi în mai puţin de 3 ani şi generează 91% din traficul de date al tabletelor. Grupul IT a prezentat şi o nouă generaţie iMac, desktop-ul Apple, şi MacBook, cel mai bine vândut laptop al său. Noul MacBook Pro va avea o grosime mai mică de un inchi (2,54 cm), cu o greutate de aproape 1,6 kilograme, cu 20% mai uşor ca actuala versiune.

Între timp, ultimul iMac este cu 45% mai subţire şi va include un ecran complet laminat.

Principalii rivali ai Apple în războaiele digitale sunt Amazon cu dispozitivul Kindle şi Barnes and Noble cu Nook. Alte companii cu prezenţă importantă sunt Google, cu Nexus 7, şi tableta Surface recent lansată de Microsoft.