Business Magazin: Dana Cortina despre cum să faci business auto deşi vânzările au ajuns ca în 2000

Ziarul Financiar 29.10.2012

Activând de peste 15 ani în piaţa auto, Dana Cortina este managerul care conduce un business de 150 de milioane de euro anual, altădată situat la un nivel aproape dublu. Ea povesteşte amuzată despre vremurile în care trebuia să blocheze o casierie timp de trei ore pentru că se încasau foarte mulţi bani cash, însă devine mult mai serioasă când se uită pe cifrele din prezent ale pieţei, în condiţiile în care vânzările de maşini au ajuns la nivelul anului 2000.

Din 1998, de la venirea Porsche Holding în România, managerul a fost aproape de operaţiunile dealerului de maşini, chiar dacă atunci trăia în Austria unde lucra ca asistent al directorului general al Daewoo Motor şi căuta o slujbă care să îi permită să fie mai aproape de ţară. Cum grupul Porsche recruta un manager de proiect în România, Cortina a decis să revină în ţară.

Deşi obiceiul banilor aduşi cu sacoşa era la modă, ce diferea cel mai tare erau perspectivele de creştere pe care le avea în vedere orice manager sau orice dealer auto la acea vreme. Anul 2000, cel mai slab de când afacerea Porsche Holding a pornit în România, ar putea fi detronat de anul 2012. După cum arată prognozele, în cel mai optimist scenariu acum s-ar putea reveni la nivelul de acum 12 ani.

Un scenariu pe care puţini şi-l imaginau în anii de boom economic, o experienţă de zece ori mai utilă decât cea a managementului în vremuri însorite. Despre mecanicii de Dacia şi managementul pe plus, anul care nu se va mai repeta niciodată, cea mai dură lecţie şi întoarcerea la anul 2000, cititorii pot citi integral în ediţia tipărită a revistei Business Magazin, care este disponibilă de luni, 29 octombrie, la chioşcurile din reţelele Inmedio şi Relay.

Tot în acest număr din Business Magazin au fost abordate o serie de subiecte de actualitate, analize şi comentarii grupate în secţiunile: ANTREPRENORI: Povestea omului de afaceri care a adăugat un nou cuvânt la limba română; AUTO: Smartcar sau despre cele mai noi tehnologii de transport ale viitorului; TURISM: Excursii pentru minte şi pentru suflet - despre Paris: regal şi boem; INVESTIŢII: Un italian vrea să facă milioane de euro în cea mai săracă zonă a Ardealului.

Noul Business Magazin are un design grafic inovator, o calitate superioarǎ a hârtiei, conţinut proaspǎt, secţiuni noi, iar analizele economice integrate în contextul european şi global cu care şi-a obişnuit cititorii vor pune accent pe retail, finanţe-bănci şi energie, precum şi pe IT, auto şi politicǎ. Conţinutul este completat de informaţii din lifestyle, dezvoltare personalǎ, culturǎ şi tehnologie.