Ford a accelerat producţia la 10.000 de B-Max în octombrie

Autor: Bogdan Alecu 29.10.2012

Pentru prima dată în istoria uzinei auto de la Craiova, într-o singură lună (octom­brie) vor fi produse aproximativ 10.000 de maşini, cu o valoare totală de circa 150 de milioane de euro, potrivit calculelor ZF, pe baza datelor transmise de Ford România.

"Uzina de la Craiova a ajuns la nivelul de producţie de aproximativ 500 de maşini pe zi încă de la mijlocul lunii septembrie, iar în octombrie s-a depăşit cu puţin acest prag", au declarat oficialii Ford România. Cu peste 10.000 de unităţi produse luna aceasta, octombrie este prima lună din ultimii 20 de ani în care la Craiova se depăşeşte acest prag.

În total, Ford România va produce în acest an cel mult 40.000 de maşini, în condiţiile în care ţinta iniţială a uzinei era de 60.000 de unităţi în 2012 şi peste 100.000 anul viitor. Obiectivul americanilor a fost ajustat în condiţiile în care uzina nu a demarat producţia direct la capacitatea de 500 de maşini pe zi, ci a crescut-o treptat de la 50 de unităţi în iulie la 200 în august, respectiv 400 şi 500 în septembrie.

Ford a adoptat o creştere treptată a producţiei, în condiţiile în care B-Max este un model complet nou în portofoliul americanilor, iar Craiova este o uzină la care nu au mai fost produse automobile într-o cadenţă atât de ridicată. Spre comparaţie, în era Daewoo a uzinei, producţia anuală a fost de cel mult 30.000 de unităţi, în timp ce în prezent la Dacia sunt asamblate 1.400 de maşini pe zi, respectiv aproape 30.000 pe lună.

Din cele 40.000 de maşini care vor fi produse în acest an, aproape 99% vor fi vândute pe pieţe externe, contribuind astfel la creşterea exporturilor României cu aproape 600 de milioane de euro.

Uzina din România este printre puţinele unde Ford a lansat în producţie un model nou şi care are în plan creşterea capacităţii de producţie. Săptămâna trecută Ford Europa a anunţat că are în plan închiderea uzinei din Genk, Belgia, în 2014, odată cu ieşirea din producţie a generaţiilor actuale de Ford Mondeo, Galaxy şi S-Max, dar şi a două uzine din Marea Britanie, în condiţiile în care estimează pierderi de peste 1,5 miliarde de dolari în acest an.

Prin închiderea celor trei fabrici Ford are în plan reducerea capacităţii de producţie cu 18% sau 355.000 de maşini şi realizarea unor economii cuprinse între 450 şi 500 de milioane de dolari anual. Totodată, compania vizează revenirea pe profit până în 2015. Spre comparaţie, în 2007, atunci când Ford a achiziţionat uzina de la Craiova, constructorul american producea la capacitate maximă pentru a acoperi cererea din piaţă.

 

Magna a investit 20 mil. dolari la Craiova

Magna Exteriors & Interiors, parte a grupului Magna, a deschis oficial săptămâna trecută unitatea de producţie de pe platforma industrială a Ford România din Craiova, în urma unei investiţii de 20 mil. dolari (15,5 mil. euro). În noua fabrică din cadrul uzinei Ford, cei 100 de angajaţi ai Magna produc bare de protecţie faţă şi spate, precum şi diverse alte componente ornamentale de exterior pentru Ford B-Max. În total, fabrica are o suprafaţă de producţie de 13.000 mp şi include servicii de injecţie mase plastice, vopsire şi montaj pentru Ford.