Grupul Leo Burnett lansează o companie de marketing pe mobil

Ziarul Financiar 31.10.2012

Grupul de comunicare Leo Burnett lansează o nouă companie - Breeze Mobile, care va oferi servicii de marketing mobil. Noua agenţie va fi condusă de Dan Vîrtopeanu din funcţia de managing partner, iar Mugur Pătraşcu, şeful agenţiei de digital iLeo, este asociat în cadrul Breeze Mobile.

Ştefan Iordache, COO al grupului Leo Burnett, spune că "telefonul mobil are capacitatea de a înlocui mare parte din mediile actuale şi, din acest punct de vedere, are o miză viitoare foarte mare în melanjul de comunicare".

Breeze Mobile va oferi servicii de comunicare pe medii şi instrumente mobile, iar printre produsele şi serviciile din portofoliul agenţiei se numără site-urile mobile, aplicaţii şi activări punctuale, dar şi mecanici de vânzare sau loializare prin mobil.

"Este foarte posibil ca în 2013 penetrarea telefoanelor inteligente să ajungă la o cifră critică de peste 20%, iar utilizarea internetului mobil să depăşească 50%, întrecând numărul utilizatorilor de internet desktop (...). Astfel, preconizăm că 2013 este anul în care piaţa locală de marketing mobil va depăşi pragul de 10 milioane de euro", spune Dan Vîrtopeanu, managing partner al Breeze Mobile.

Dan Vîrtopeanu are o experienţă de 15 ani în comunicarea pe mobil şi tehnologii emergente, fiind unul dintre pionierii marketingului mobil din România. De asemenea, el a condus timp de opt ani compania Voxline Communication, care furnizează servicii integrate de mobile marketing, fiind şi unul dintre fondatorii Mobile Marketing Association România.

La începutul acestui an, în România existau 23 milioane de cartele SIM active şi 7,5 milioane de conexiuni active de internet mobil. Comparativ, pe piaţa locală la începutul acestui an erau 3,26 milioane de co­nexiuni active de internet fix.

Grupul Leo Burnett, cu afaceri de 54,3 milioane euro anul trecut, a mai lansat în această lună agenţia 8team, care activează tot în domeniul digital. Astfel, grupul Leo Burnett este format în prezent din zece agenţii, respectiv Leo Burnett & Target, Starcom MediaVest, iLeo, The Practice, 23 Communication Ideas, Digital Star, The Geeks, 2 Parale, 8team şi Breeze Mobile.