Compania ProTV, afaceri de 92 mil. dolari la nouă luni

Autor: Cristian Hostiuc 31.10.2012

Compania ProTV SA, liderul pieţei de televiziune locale, a raportat o cifră de afaceri de 92 milioane de dolari la nouă luni, cu un profit operaţional de 9,3 milioane de dolari.

În trimestrul al treilea, cifra de afaceri a companiei care include posturile ProTV, Acasă TV, Acasă Gold TV, ProCinema, Sport.ro, ProTV Internaţional, Pro TV Chişinău şi MTV România, a fost de 24,5 milioane de dolari cu un profit operaţional de 2,2 milioane de dolari.

Rezultatele au fost anunţate miercuri dimineaţă de grupul american CME (Central Media European), acţionarul companiei.

CME este listată pe piaţa bursieră NASDAQ şi la Bursa din Praga, şi are operaţiuni în Europa Centrală şi de Est.

La nouă luni, cifra de afaceri raportată pentru tot grupul CME a fost de 518,7 milioane de dolari, cu un profit operaţional (OIBDA) de 64,6 milioane de dolari.
În trimestrul al treilea cifra de afaceri a fost de 140 de milioane de dolari, cu un profit operaţional de 3,5 milioane de dolari.

"Rezultatele din trimestrul trei şi estimările pentru tot acest an indică faptul că criza din pieţele în care operăm nu s-a terminat. În a doua parte a anului consumul de advertising nu s-a ridicat la estimările noastre. Dintre obiectivele pe care le-am avut în vedere am reuşit să rezolvăm problemele legate de structura capitalului companiei şi scadenţa împrumuturilor, dar nu am putut să atingem ţintele legate de vânzări şi de cash flow. Estimarea noastră pentru profitul operaţional din acest an se situează între 130 şi 140 de milioane de dolari. Confruntându-ne cu noi provocări, ne concentrăm pe menţinerea poziţiei de lider pe pieţele în care operăm, în acelaşi timp cu administrarea costurilor, îmbunătăţirea cash flow-ului şi a lichidităţii", a declarat Adrian Sârbu, preşedintele şi directorul executiv al CME.

CME este o companie de media şi entertainment integrată care operează în şase ţări din Europa Centrală şi de Est acoperind o populaţie de 50 de milioane de persoane. Grupul are operaţiuni în Cehia, România, Slovenia, Slovacia, Croaţia şi Bulgaria. Cehia şi România sunt principalele pieţe ale CME.

CME operează prin trei divizii – broadcasting (canalele de televiziune), conţinut prin Media Pro Entertainment şi New Media. La nouă luni, divizia de televiziune a avut venituri de 444,3 milioane de dolari, Media Pro Entertainment de 141,6 milioane de dolari, iar cea de New Media de 12,6 milioane de dolari.

Adrian Sârbu, preşedintele şi directorul executiv al grupului este acţionar al CME şi deţine în România mai multe active pe piaţa media, printre care Ziarul Financiar şi Mediafax.