Wizz Air ajunge la trei milioane de pasageri şi adaugă trei noi destinaţii din Bucureşti

Autor: Mirabela Tiron 31.10.2012

Trei din cele 12 milioane de pasageri ai Wizz Air pleacă sau vin către destinaţii din România, ţara cu cea mai mare creştere din regiune pentru operatorul aerian low-cost.

Gyorgy Abran, directorul co­­mercial al companiei ae­rie­ne low-cost Wizz Air, care transportă circa 12 mi­lioa­ne de pasageri în Eu­ropa Cen­trală şi de Est, spune că în ulti­mii şase ani creşterea numărului de pa­sa­geri de pe piaţa românească a fost de 85%, peste media din regiune. Anul aces­ta un sfert din traficul to­tal al companiei ae­rie­ne, adică 3 milioane de pasageri, va fi asi­gurat de România.

"Operăm de pe cinci aeroporturi din Ro­mânia - Bucureşti, Cluj-Napoca, Târgu-Mu­reş, Timişoara şi Arad - şi plă­nuim să ne extindem operaţiunile şi pe alte aeroporturi de pe piaţa româ­neas­că", a declarat Gyorgy Abran.

Wizz Air este compania cu cea mai ac­ce­­lerată evoluţie pe piaţa românească. Ast­fel, compania aeriană a ajuns de la doar 17.000 de pasageri transportaţi în 2006 în Ro­mânia la 2,7 mil. pasageri anul tre­cut. Low-costul are ca investitor prin­ci­pal fon­dul american de private equity Indigo Partners.

Indicatorul trafic poziţio­nea­­ză com­pa­nia aeriană ca lider al pieţei de profil din Ro­­mâ­nia, compania de stat Tarom şi low-costul Blue Air, controlat de Nelu Ior­da­­­che, ra­por­tând un nu­­­măr mai mic de pasa­geri anul tre­cut. Wizz Air ope­rea­ză 39 de aero­nave Airbus A320 din 16 baze în pes­te 250 de rute în Europa Cen­trală şi de Est.

Wizz Air va introduce din mai anul vi­itor curse spre Alghero (Sardinia), Oslo şi Ge­neva din Bucureşti la tarife care por­nesc de la 92 de lei şi respectiv 142 de lei de per­soană. Până acum, nicio altă com­panie ae­­riană nu a avut zboruri directe spre capitala Nor­vegiei. "Zborurile spre Oslo vor realiza legătura cu Scandinavia, care în prezent nu există. Aceste rute vor fi de interes pentru comunitatea oamenilor de afaceri, pentru românii care muncesc în aceste ţări, dar şi pentru cei care vor să viziteze destinaţii din străinătate", a spus Abran. Pe fondul introducerii de noi zboruri, traficul companiei din şi înspre Bucureşti va creşte anul viitor cu 200.000 de pa­sa­geri, până la 1,7 milioane de pasageri, potrivit oficialilor companiei.

Wizz Air va introduce zboruri noi şi de pe aeroportul din Cluj-Napoca, de unde com­pania va zbura spre Bari (Italia), Bru­xelles (Belgia) şi Eindhoven (Olanda) şi va creşte frecvenţa zborurilor spre Dort­mund, Milano şi Paris. Compania va aloca o a treia aeronavă pentru aeropor­tul din Cluj-Napoca. Anul viitor compania esti­mea­ză un trafic de peste 730.000 de pasageri pe acest aeroport.

Un alt aeroport de pe care va lansa curse noi este cel din Târgu-Mureş. Low-cos­tul introduce zbo­ruri spre Bologna (Ita­lia), Frankfurt şi München (Germania).

Modelul de business care a asigurat creşterea compa­ni­ei şi în timp de criză a in­clus operarea pe aero­­por­tu­rile se­cun­da­re pentru păs­tra­rea cos­tu­rilor la un nivel minim şi prac­tica­rea unor tarife atractive, dis­tri­bu­­irea biletelor de avion în special pe in­ternet pen­tru re­du­ce­rea cos­­tu­­ri­lor cu an­ga­jaţii, precum şi în câteva agenţii de tu­rism. Deşi pre­ţurile la biletele de avion sunt "low-cost", compania reu­şeş­te să îşi creas­că ve­niturile prin servicii su­­pli­mentare.

Pe piaţa locală mai activează compa­nia low-cost Blue Air, dar şi operatorii de linie regulată.