A&D Pharma continuă expansiunea L’Occitane

Autor: Cristina Roşca 06.11.2012

Retailerul de produse cosmetice şi de îngrijire L’Occi­tane, adus pe piaţa locală de gigantul A&D Pharma prin intermediul farmaciilor Sensiblu, are în plan deschiderea cel puţin a unui magazin nou anul viitor. L’Occitane a fost adus pe piaţa locală în noiembrie 2005 şi în prezent retailerul a ajuns la o reţea de şapte magazine la care adaugă şi 19 spaţii spe­cial amenajate în farmaciile Sensiblu. Astfel, compania s-a extins prudent cu un magazin şi cu 2-3 cornere în farmacii pe an.

„Cel mai nou magazin a fost deschis în mai 2012 în Iaşi, în centrul comercial Palas. Anul viitor avem în plan deschiderea cel puţin a unui magazin, într-un spaţiu care să respecte ce­rinţele şi poziţionarea brand-ului“, spun reprezentanţii com­paniei. Ei mai precizează că pentru magazinele L’Occitane compania caută atât spaţii stradale cât şi în centre comerciale.

„Căutăm, în general, zone cu trafic mare, unde sunt prezenţi clienţii cărora ne adresăm - persoane cosmopolite, educate în ceea ce priveşte consumul produselor de îngrijire. Suntem prezenţi alături de alte brand-uri cu poziţionări similare în cele mai puternice malluri şi pe arterele comerciale de lux“, mai spun reprezentanţii companiei.

Magazinele L’Occitane sunt amplasate în special în ora­şele mari (Bucureşti, Cluj, Constanţa şi Iaşi), unde inte­re­sul pentru acest brand s-a manifestat deja. Cele mai multe uni­tăţi (patru) sunt în Capitală, atât în centre comerciale şi malluri (AFI Palace, Feeria), cât şi în zone stradale (Calea Victoriei şi bulevardul Mihalache). În provincie, magazinele proprii (nu cornerele din farmeciile Sensiblu) sunt amplasate în malluri.

De la intrarea pe piaţă compania a închis un singur ma­ga­zin, unde nu a reuşit să obţină rezultatele aşteptate. Repre­zen­tanţii companiei nu oferă date despre locaţia acestuia şi nici despre vânzările fiecărei unităţi L’Occitane.

Potrivit estimărilor ZF pe baza datelor anunţate anterior, vân­zările unui magazin se ridică la câteva sute de mii de euro. Astfel vânzările reţelei se situează la 2-3 mil. euro.

Cel mai bine vândute produse L’Occitane în România sunt cele pentru îngrijirea corpului. Pe segmentul persoanelor cu venituri medii şi peste medie L’Occitane se bate cu alţi ju­că­tori străini precum The Body Shop, Lush sau Sabon.

Brand-ul L’Occitane este adus pe piaţa locală de lanţul Sen­siblu, care deţine la nivel naţional circa 400 de farmacii cu vânzări de 217 mil. euro anul trecut. Sensiblu face parte din gru­pul A&D Pharma, cu o cifră de afaceri consolidată pentru acest an estimată la 800 mil. euro.