Prodal ’94 vrea să ducă votca Stalinskaya şi ginul Wembley în paharele din Nigeria, Chile, Australia sau Noua Zeelandă

Autor: Mădălina Dediu Panaete 07.11.2012

Florin Rãdulescu, directorul general al producătorului de băuturi alcoolice Prodal '94 care are în portofoliu branduri precum votca Stalinskaya sau ginul Wembley, spune că până la finalul acestui an va intra pe noi pieţe precum Nigeria, Chile, Australia sau Noua Zeelandă.

Acestea nu sunt însă singurele destinaţii înde­părtate pentru companie, care livrează deja spre exemplu Wembley Dry Gin în India, pentru că în vizorul producătorului de băuturi alcoolice au intrat şi China, dar şi ţări de pe bătrânul continent.

"Ca pondere în volumul produselor premium, Prodal exportă în prezent circa 12% din acestea", a spus Rădulescu.

Cine este Prodal '94

Prodal '94 are în portofoliu mărci precum Stalinskaya, Discovery (votcă), Wembley (gin), Passion (brandy), Monaco (lichior), dar şi băuturi intermediare (Magnum) şi alte băuturi spirtoase.

Compania a avut anul trecut o cifră de afaceri de 36 mil. lei (8,5 mil. euro), în scădere cu 5% faţă de anul precedent şi un profit de 1,7 mil. lei, potrivit datelor existente pe site-ul Ministerului de Finanţe.

Grupul Prodal, din care fac parte producătorul de băuturi alcoolice Prodal '94 şi distribuitorul Granddis, a avut în primele nouă luni ale acestui an o cifră de afaceri de 70 mil. lei (16 mil. euro), potrivit datelor furnizate de companie.

Piaţa de băuturi spirtoase a crescut în primele şase luni ale acestui an cu 5% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut (atât în volum, cât şi în valoare) în timp ce votca a pierdut 10% în valoare în prima jumătate a acestui an, potrivit datelor furnizate de Rădulescu.

Potrivit datelor Prodal, categoria votcă reprezintă aproximativ 17% din totalul băuturilor spirtoase ca volum şi 16% ca valoare. "Votca reprezintă categoria cu ponderea cea mai mare în portofoliul Prodal. (...) Creşterea cea mai mare în prima jumătate a anului am înregistrat-o pe această categorie. Stalinskaya a crescut cu 10% ca volum de vânzări, respectiv cu 11% ca valoare", a menţionat directorul Prodal '94. În legătură cu Discovey, celălalt brand de votcă din portofoliu, poziţionat pe segmentul mediu de preţ, Rădulescu a menţionat că a înregistrat o creştere în prima jumătate a anului de 56% în volum şi 50% în valoare.

"Nu am avut scăderi semnificative, dar putem vorbi de creşteri pe anumite branduri mai mici faţă de Stalinskaya. În categoria brandy, creşterea înregistrată a fost de doar 3%", a mai spus Rădulescu.

Grupul Prodal are aproximativ 170 de angajaţi, iar Rădulescu spune că proiectele avute în vedere implică noi angajări.

Potrivit datelor de la Registrul Comerţului, acţionarii companiei sunt doi oameni de afaceri de origine iraniană Jabbar Kanani şi Bagher Karimzadeh. Jabbar Kanani este şi proprietarul Agricover, un jucător important de pe piaţa cerealelor.

Pe piaţa băuturilor alcoolice, pe segmentul de import, cei mai mari jucători sunt BDG Import, Pernod Ricard, iar dintre producători, cele mai mari rulaje la fac Alexandrion Group, Prodal '94 şi Scandic Distilleries.