Analiza GolinHarris: Cine a câştigat lupta prezidenţială din SUA în social media

Autor: Andreea Mindrila 08.11.2012

Echipa GolinHarris, agenţia de PR a grupului de comunicare Lowe, a realizat în ultima săptămână din luna octombrie o analiză comparativă între prezenţa în social media a celor doi candidaţi la alegerile prezidenţiale din SUA - Barack Obama şi Mitt Romney, alegeri câştigate de Barack Obama, care obţine astfel al doilea mandat de preşedinte al Statelor Unite.

Analiza a fost realizată de echipa GolinHarris din Bridge-ul de la Bucureşti -o reţea de centre multimedia (calculatoare, ecrane TV şi panouri pentru presa scrisă) care permite angajaţilor agenţiei să urmărească în timp real în toate mediile de comunicare ştirile care apar despre clienţii agenţiei.

Valeriu Ispir, digital manager GolinHarris, spune că înainte de a se realiza o comparaţie între interacţiunea în social media a celor doi candidaţi trebuie să se ţină cont de context şi de factorii specifici care influenţează dinamica prezenţei pe fiecare platformă în parte.

„În primul rând, conturile de Facebook şi Twitter ale preşedintelui Barack Obama au mai trecut printr-o campanie electorală, deci au beneficiat de un buget de promovare în plus, iar acest lucru este evident în numărul total de fani (Facebook: >31.800.000; Twitter: > 21.700.000). Pe de altă parte, paginile lui Mitt Romney (Facebook: > 12.000.000; Twitter: > 1.700.000) par că dispun de un buget actual de susţinere mai mare sau de o viralizare sporită. Spre exemplu, în ultima săptămână din luna octombrie pagina de Facebook a lui Romney a înregistrat cu 568,159 mai multe like-uri decât pagina lui Obama”, spune Ispir.

Datele oferite de platforma de monitorizare a conversaţiilor pe Facebook, dezvoltată de reţeaua socială în colaborare cu CNN, arată că în ultima săptămână, Obama a avut în medie cu 74% mai multe persoane unice care l-au menţionat, decât Romney.

Pe Twitter, candidatul către care utilizatorii au facut cel mai des trimitere în ziua alegerilor a fost Obama. Indexul Topsy, care analizează preferinţa publicului alegător prezent pe Twitter pentru unul sau celălalt dintre candidaţi, a înregistrat pe 6 noiembrie 74 de puncte din 100 pentru Obama şi 59 de puncte din 100 pentru Romney, ceea ce înseamnă că menţiunile pe Twitter care au conţinut numele Obama au fost mai numeroase decât cele care au conţinut numele Romney.

Pe Facebook, cu o bază de fani de trei ori mai mare, Obama a înregistrat numere medii zilnice relativ similare cu cele ale lui Romney. În ultima săptămână din octombrie, candidatul republican a adunat o medie zilnică de 117.915 like-uri, 4.714  share-uri şi 10.098 comment-uri, în timp ce preşedintele a atras 162.962 like-uri, 14.397 share-uri şi 11.315 comment-uri.

GolinHarris este agenţia de PR parte a grupului de comunicare Lowe, din 2011 ea fiind afiliată la una dintre cele mai importante reţele internaţionale de PR, GolinHarris Worldwide. Acesta este primul birou din Europa Centrală şi de Est al companiei americane, care deţine în total 38 de birouri în America, Asia Pacific, Europa şi Orientul Mijlociu.

Grupul Lowe, format din agenţiile GolinHarris, Lowe&Partners, Initiative, Brand Programming Network, HyperActive, Mobile Works şi Medic One a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 54,3 milioane euro, în creştere faţă de 2010.