De ce noul Logan este mai scump iar noul Sandero mai ieftin decât generaţiile anterioare

Autor: Bogdan Alecu 09.11.2012

Dacia a decis ca odată cu lansarea noilor generaţii ale Logan şi Sandero să modifice şi strategia de preţ a acestora pentru piaţa locală. Spre exemplu, dacă în cazul generaţiei anterioare a lui Sandero, modelul vândut în România avea un preţ de pornire mai mare decât în Franţa sau Germania, vechiul Logan era cel mai ieftin vândut pe piaţa locală. Acum, în România sunt la vânzare cele mai ieftine modele Sandero - cu un preţ de pornire de 6.990 de euro şi cel mai ieftin Logan - 6.690 de euro.

Dar de ce a fost scumpit noul Logan? Thomas Dubruel, directorul comericial Dacia a subliniat că cei 190 de euro s-au adăugat în condiţiile în care noul Logan dispune încă din versiunea de bază airbaguri laterale pe lângă cele două frontale, sistem de control al stabilităţii ESP dar şi servodirecţie. Toate aceste echipamente lipseau pe vechiul Logan de bază, iar dacă ar fi fost adăugate, ar fi costat până la 500 de euro în plus. Aşadar, se poate spune că noul Logan este chiar mai ieftin decât vechiul model.

În cazul lui Sandero a existat o repoziţionare a preţului. "Diferenţa de preţ între Logan şi Sandero era prea mare înainte şi probabil de aceea şi Sandero avea volume de vâzări mai reduse. Acum am redus preţul noului Sandero", a spus Dubruel.

Odată cu noile generaţii cei de la Dacia au echipat atât Logan cât şi Sandero, în funcşie de versiuni, cu un buton Eco ce reduce puterea motorului astfel încât să se obţină un consum de combustibil cu 10% mai mic. De asemenea, sistemul reduce şi consumul de energie electrică în cazul sistemului de aer condiţionat.

Tot la îmbunătăţiri se remarcă modificarea izolatorului fonic dintre spaţiul motorului şi habitaclu dar şi posibilitatea de a avea un sistem de navigaţie din fabrică.