Gama Logan şi-a modificat radical motorizările. Care sunt noile motoare disponibile şi ce a dispărut

Autor: Bogdan Alecu 09.11.2012

Vechiul Logan a fost primul model disponibil în gama Dacia cu un motor pe benzină mai puternic de 100 CP - cel de 1,6 litri 16 supape şi 105 CP, lansat în 2006, la doi ani de la prezentarea lui Logan odată cu câteva discrete modificări în materie de design.

Acum pe noul Logan au dispărut motoriările pe benzină de 1,6 litri, atât cel cu opt supape şi 85 CP ( în versiunea Euro 5) cât şi cel cu 16 supape de 105 CP. Acum cel mai puternic Logan dispune de numai 90 CP, fie în cazul TCe-ului turbo de 0.9 litri fie în cazul dieselului de 1,5 litri.

Astfel, dacă vechiul Logan de 1,6 litri 16v putea accelera până la 100 km/h în 10,6 secunde şi rula cu până la 180 km/h, acum cel mai rapid Logan rămâne cel de 0,9 litri TCe - cu o viteză maximă de 169 km/h şi un sprint până la 100 km/h de pe loc în puţin peste 11 secunde.

În plus, în gama Dacia a revenit posiblitatea de a comanda o versiune pe GPL în cazul motorizării pe benzină de 1,2 litri şi 75 CP.