Test Auto ZF: Noul Logan, cea mai plăcută surpriză din noua gamă Dacia

Autor: Bogdan Alecu 09.11.2012

Presa auto din România a testat astăzi în premieră europeană noul Logan, a doua generaţie a modelului care a revoluţionat piaţa auto mondială.
În timp ce noile Sandero şi Sandero Stepway reprezintă versiuni îmbunăţite ale generaţiilor anterioare, noul Logan este modificat radical faţă de modelele lansate în 2004, respectiv 2008.

Vechiul Logan era caracterizat în primul rând prin de preţul redus, ţinuta sa de drum nefiind punctul său forte. Acum, odată cu instalarea sub capota sa a motorului TCe de 0,9 litri şi 90 CP, alături de trenul de rulare modificat şi care dispune de control al stabilităţii, Logan a devenit o maşină plăcut de pilotat, mult mai stabilă şi mult mai sigură pe traiectorie. În plus, ESP-ul intervine prompt şi nu permite maşinii dă devieze de la traiectorie acesta fiind limitat doar de legile fizicii.

Din păcate, noua gamă Dacia are un mare minus în ceea ce priveşte ESP-ul - acesta nu poate fi decuplat. De obicei iarna, când se pleacă de pe o suprafaţă acoperită cu gheaţă şi zăpadă este de preferat ca ESP-ul să fie dezactivat, fiind necesară o alunecare a roţilor. Dar, de acest lucru nu putem fi siguri până nu testăm Loganul pe o astfel de suprafţă pentru a vedea cât de eficientă va fi intervenţia ASR-ului. Un alt minus al noului Logan este lipsa becului din torpedou, indiferent de versiune sau a mânerului de la portbagaj - capota acestuia neprezentând nicio modificare pentru a facilita ridicarea acestuia.

Spre deosebire de TCe-ul 90 de pe Renault Clio IV, care părea mai "leneş" pe Logan acelaşi motor este mult mai sprinten şi urcă rapid şi plăcut în ture - dar, acum turometrul nu mai dispune de o zonă roşie, creşterea turaţiei fiind oprită automat când se ajunge la 6.000 rpm.
În ceea ce priveşte consumul, în regim extraurban se poate obţine un 5,5 litri/100 km foarte uşor, iar consumul nu urcă la peste 6,5 litri/100 km.