Mood Media: Marketing-ul senzorial poate influenţa decizia de cumpărare a oamenilor

Autor: Andreea Mindrila 12.11.2012

Florin Gaurivaud, general manager al companiei Mood Media, specializată în marketing senzorial, spune că dacă acest tip de comunicare este folosit corect poate influenţa decizia de cumpărare a clienţilor şi poate îmbunătăţi percepţia acestora asupra produselor şi serviciilor oferite de companiile ce includ marketing-ul senzorial în strategia de comunicare.

Marketing-ul senzorial, spune el, poate fi definit ca "shopping experience", adică ambianţa (sonoră, vizuală, olfactivă) creată în punctul de vânzare şi care influenţează clientul şi îl poate determina să petreacă mai mult timp în locaţia respectivă, să-şi modifice compoziţia coşului de cumpărături sau să cumpere produse pe care iniţial nu intenţiona să le achiziţioneze.

Mood Media foloseşte un mix muzical, vizual şi olfactiv pentru a stimula creşterea traficului de clienţi, creşterea vânzărilor şi promovarea la punctele de vânzare, serviciile preponderent oferite fiind cele audio, respectiv muzică de ambianţă, înregistrare şi difuzare de spoturi audio, in-store radio (muzică şi difuzare de mesaje audio).

"Serviciile Mood Media permit companiilor să reacţioneze rapid la tendinţele pieţei şi să influenţeze deciziile de cumpărare ale consumatorilor", spune Florin Gaurivaud.

El adaugă faptul că strategia in-store radio poate crea o atmosferă comercială şi poate informa clienţii asupra preţurilor şi promoţiilor.

Compania a avut anul trecut o cifră de afaceri de 5,5 milioane lei, similară celei obţinute în 2010, potrivit datelor de pe site-ul Ministerului de Finanţe, iar portofoliul de clienţi este format preponderent din reţele comerciale din retailul alimentar, lanţuri hoteliere, de fashion retail, galerii comerciale. Reprezentantul Mood Media susţine că datorită echipamentelor de care firma dispune şi conţinutului muzical divers pot oferi servicii personalizate, atrăgând astfel clienţi din domenii variate.

"O pondere importantă o au clienţii din domeniul Horeca: restaurante, cafenele, baruri, cluburi. Deşi în contextul crizei multe astfel de locaţii au fost închise, există un nucleu tare care rezistă". El precizează că există locaţii în toată ţara cu care colaborează de peste 5 ani.

Mood Media face parte din Mood Media Corporation, care colaborează la nivel internaţional cu peste 800 de lanţuri comerciale mari, în peste 40 de ţări din Europa, Asia, Australia şi America de Nord.

Mood Media România a fost înfiinţată în anul 2000, ca filiala tehnică a grupului, la acel moment fiind externalizate către români serviciile de call-center (franceză şi engleză) şi cele de dezvoltare software pentru interfeţele şi bazele de date interne.

"În 2002 am iniţiat activitatea comercială în România. Am început cu marile reţele comerciale din retailul alimentar care erau deja clienţi Mood Media în alte ţări din Europa şi am extins astfel colaborarea şi pe piaţa locală. În anii următori, clienţii noştri s-au diversificat, s-au dezvoltat şi au crescut. Iar noi am crescut împreună cu ei. Anul acesta am atins pragul de 600 de locaţii echipate cu playere audio şi video".

Florin Gaurivaud spune că în acest an, la nivel internaţional s-a luat decizia înfiinţării unui Centru de Excelenţă la Bucureşti şi dezvoltării activităţii din România. "Departamentul call-center serveşte astăzi clienţi vorbitori de germană, franceză, engleză, italiană. Au fost înfiinţate alte trei departamente noi. Anul acesta numârul de angajaţi din România s-a dublat până la 90 în prezent. Continuăm să facem angajări în măsura în care activitatea la nivel global se dezvoltă şi este nevoie constantă de resurse", conchide Gaurivaud.