Mark Pascarella, UberVu: Nivelul de talent din România este peste cel din Silicon Valley

Autor: Andrei Cîrchelan 12.11.2012

Programatorii şi dezvoltatorii români sunt în continuare peste media SUA în ceea ce priveşte talentul şi creativitatea, ceea ce menţine piaţa locală atractivă pentru companiile internaţionale care caută să recruteze. Astfel, programatorii autohtoni competitivi sunt recrutaţi agresiv încă din facultate, a declarat pentru ZF Mark Pascarella, CEO al UberVu, companie online cu birouri în Londra, Bucureşti şi Boston, a cărei echipă este formată preponderent din români. Interviul a avut loc in cadrul evenimentului How to Web. 

UberVu este un startup românesc dezvoltat internaţional a cărui activitate principală constă în monitorizarea informaţiilor care apar pe diferite reţele sociale despre clienţii corporativi. Printre cei 300 de clienţi ai UberVu se numără Banca Mondială, gigantul american Microsoft sau compania de securitate IT BitDefender.

UberVu - care a beneficiat până în prezent de finanţare în valoare totală de 450.000 euro prin intermediul programului Seed Camp şi de la fondul britanic de investiţii Eden Ventures - a fost fondată în 2009 de trei români, Dan Ciotu, Vladimir Oane şi Bogdan Stănculescu, toţi absolvenţi de Politehnică.

În prezent compania îşi continuă expansiunea şi are în plan noi angajări în România, afirmă Pascarella. UberVu are 42 de angajaţi în cele trei birouri ale sale.

"Continuăm să căutăm agresiv noi dezvoltatori şi noi programatori în Bucureşti. Majoritar angajăm români, şi am descoperit că nivelul de talent este la fel de bun sau mai bun decât cel pe care l-am întâlnit în Boston, New York sau Silicon Valley." În prezent, promoţiile facultăţilor cu profil IT, de 6-7 mii de studenţi pe an la nivel naţional, sunt insuficiente pentru cererea din piaţă. De obicei, companiile caută aceşti studenţi încă din facultate, prin parteneriate şi internship-uri, însă cei mai buni dintre studenţi aleg să meargă în străinătate.

Întrebat ce anume îi diferenţiază pe români de ceilalţi sau ce îi determină să gândească într-un fel anume, Pascarella spune că este vorba în primul rând de "capacitate intelectuală brută", la care se adaugă "o etică de lucru bună şi o dorinţă reală de a construi lucruri interesante şi cool, de a lucra la probleme mari, complexe şi interesante".

Următorul pas pentru UberVu este să nu le mai furnizeze clienţilor doar rapoarte despre ce s-a întâmplat ci şi o abordare proactivă, în care, în condiţiile în care monitorizările scot în evidenţă dintr-o fază incipientă conturarea unui trend atunci Ubervu ar putea sugera diferite direcţii de acţiune pentru o îmbunătăţire a rezultatelor.

Serviciile Ubervu sunt livrate sub forma unor pachete care includ diferite servicii şi care au preţuri de la 500 de dolari pe lună. Spre exemplu, dacă o companie doreşte să ştie de câte ori este menţionată în reţelele sociale şi de către cine, poate apela la pachetul de 500 de dolari şi primeşte rapoarte limitate la 10.000 de menţionări pe zi. Menţionările se pot referi la un cuvânt cheie, la numele companiei, numele unui competitor sau un alt element definit de client. Fiecare dintre aceste elemente reprezintă un flux. Abonamentul de 500 de dolari, deci, permite unui singur utilizator să monitorizeze cinci fluxuri, de exemplu numele companiei, numele a trei competitori şi o pagină de facebook, în limita a 10.000 de menţionări pe zi. Ce depăşeşte acele 10.000 de menţionări pe zi nu este inclus în raport.