Brandstalk, agenţie membră The Group, devine DDB România prin afilierea la reţeaua DDB Worldwide

Autor: Andreea Mindrila 13.11.2012

Brandstalk, agenţia de creaţie parte a holdingului de comunicare The Group, îşi schimbă numele şi devine DDB România, în urma afilierii la reţeaua internaţională a agenţiei DDB Worldwide, aparţinând grupului american Omnicom.

DDB România va funcţiona sub umbrela The Group, va fi condusă de Roxana Memetea din funcţia de managing partner (ea a fost până acum managing partner-ul Brandstalk), şi va oferi clienţilor campanii integrate şi servicii complete de comunicare - creaţie, planificare strategică şi comunicare integrată.

Zoltan Szigeti, preşedintele The Group, spune că la nivel managerial nu au avut loc modificări în echipa Brandstalk, actuala DDB România. El explică faptul că în urma afilierii, dincolo de schimbarea denumirii - aşa cum este cazul tuturor agenţiilor internaţionale de creaţie din România care lucrează în baza unor astfel de parteneriate, DDB România preia filosofia, instrumentele de comunicare şi expertiza reţelei internaţionale, reprezentând interesele DDB în România. Afilierea se va concretiza în extinderea portofoliului prin preluarea unor clienţi internaţionali ai reţelei DDB.

Reţeaua DDB este prezentă pe piaţa locală printr-o agenţie înfiinţată în 1995, Olympic DDB, nume schimbat ulterior în DDB Bucureşti. În portofoliul agenţiei vor fi atrase mai mult de 20 de branduri noi ale unor companii precum Henkel, MOL România, Pepsico România, Marks&Spencer, Alpha Bank.

"Afilierea agenţiei noastre de creaţie la reţeaua internaţionala DDB constituie evoluţia firească a parteneriatului consolidat deja între The Group şi Omnicom", spune Zoltan Szigeti.

La începutul acestui an The Group, unul dintre cele mai importante grupuri de comunicare din industrie condus de Zoltan Szigeti şi Mihaela Nicola, a devenit acţionar minoritar în cadrul Omnicom România, parte a grupului american Omnicom, prin achiziţia unui pachet de 30% din acţiuni.

"Este o plăcere pentru mine să pot contribui la extinderea colaborării profesionale cu The Group şi consolidarea acesteia în domeniul creaţiei publicitare, de data aceasta în ceea ce priveşte brandul DDB", spune Christos Papapolyzos, preşedinte DDB South Eastern Europe.

De asemenea, Pietro Tramontin, preşedinte DDB Europe, spune că parteneriatul cu The Group este o alianţă strategică pentru a putea răspunde necesităţilor clienţilor pe piaţa locală.

Echipa DDB România este formată din 35 de persoane, respectiv membrii agenţiei Brandstalk şi aproximativ zece persoane care au lucrat în departamentele de creaţie, client service şi DTP (procesarea textului şi imaginilor unui document care urmează să fie tipărit) ale agenţiei Olympic/DDB.

"Echipa DDB România va lucra împreună cu specialiştii care coordonează campaniile brandurilor internaţionale de la nivel central şi regional", spune Zoltan Szigeti.

Pentru anul viitor, cifra de afaceri estimată a fi obţinută de DDB România este de peste cinci milioane de euro. DDB Bucureşti a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 9,1 milioane lei (2,1 mil. euro) şi o pierdere de circa 850.000 lei, conform informaţiilor de pe site-ul Ministerului de Finanţe.

De asemenea, agenţia de creaţie Brandstalk a avut în 2011 un nivel al business-ului de 9,4 milione lei (2,2 mil. euro) şi un profit de 440.000 lei, potrivit aceleiaşi surse.

Holdingul The Group, format din 17 agenţii, a obţinut anul trecut o cifră de afaceri cumulată de 112 milioane de euro, în creştere cu trei milioane de euro faţă de 2010, potrivit datelor oferite anterior de companie.

DDB Worldwide Communication Group are mai mult de 200 de birouri în peste 90 de ţări, fiind recunoscută drept una dintre cele mai creative reţele de comunicare din lume.