Câte un euro, donat pentru educaţia copiilor la fiecare jucărie de pluş vândută

Autor: Laura Mitran 15.11.2012

Magazinul Ikea din Bucureşti se alătură pentru al treilea an consecutiv campaniei internaţionale anuale a "Jucăriilor de Pluş", prin care organizaţiile Salvaţi Copiii şi UNICEF sunt sprijinite să ofere acces la educaţie copiilor din România şi din toată lumea. Iarna trecută campania din România a dus la strângerea a 56.405 euro.

În lume, campania "Jucăriilor de Pluş" se desfăşoară din 2003. De atunci şi până în prezent, au fost donaţi 47,5 milioane de euro, bani care au ajutat opt milioane de copii, din aproape 40 de ţări. De exemplu, în toamna aceasta, 1,8 milioane de euro au fost donaţi proiectului "Şanse egale pentru toţi copiii, într-o societate fără discriminare", desfăşurat de Salvaţi Copiii România, prin care se va asigura acces la educaţie pentru copiii de etnie romă, prin înfiinţarea a 30 de grădiniţe estivale, iar 9.000 de copiii cu dificultăţi psiho-emoţionale, precum şi familiile acestora vor beneficia de programe de sprijin şi servicii gratuite de consiliere.

Fondurile donate către Salvaţi Copiii vor ajuta la dezvoltarea proiectelor de educaţie pentru copiii marginalizaţi, pentru cei din minorităţile etnice şi pentru cei cu dizabilităţi şi nevoi speciale din România, Cambodgia, Vietnam, Bangladesh, Indonezia, Myanmar, Fillipie şi Lituania.

Fondurile donate către UNICEF vor susţine iniţiativa "Şcoli pentru Africa", prin care se va asigura o educaţie de calitate pentru copiii din Burkina Faso, Etiopia, Madagscar, Mai, Mozambic, Niger, Africa de Sud şi Malawi.