KFC merge cu primul drive-thru din Bucureşti în coasta celui mai bun restaurant al rivalilor de la McDonald’s

Autor: Cristina Roşca 15.11.2012

Lanţul de restaurante de tip fast-food KFC a deschis de la începutul anului şapte restaurante, dintre care trei drive thru, ajungând la un total de 46 de unităţi. În acest an compania a apăsat puternic pedala de acceleraţie şi a mizat pe expansiune într-o perioadă în care principalul competitor, lanţul McDonald's, este în continuare în aşteptare.

Ultimele restaurante ale KFC au fost deschise ieri în Bucureşti şi în Ploieşti. Astfel, compania a inaugurat o unitate în centrul comercial deschis la Ploieşti de divizia imobiliară a Carrefour şi NEPI. De asemenea, ieri a fost deschis primul restaurant drive-thru din Capitală al lanţului, pe şoseaua Mihai Bravu numărul 319, în parcarea hipermarketului Kaufland.

KFC vine astfel la câţiva paşi de competitorii de la McDonald's, care deţin în apropiere de staţia de metrou Dristor cel mai bun restaurant al lanţului, cu încasări anuale de peste cinci milioane de euro. Avantajul principal al unităţii de la Dristor este faptul că este deschis non-stop, traficul din timpul nopţii contribuind masiv la încasările acestuia.

În acest context, KFC a venit în coasta rivalilor tot cu o unitate drive-thru.

KFC mai deţine în România trei restaurante de acest tip în Sibiu, Arad şi Iaşi, ultimele două deschise în 2012. În unitatea din Bucureşti, ce măsoară 410 metri pătraţi, compania a investit 700.000 de euro, iar estimările sunt ca după primul an de funcţionare veniturile se fie de circa 1,2 milioane de euro.

Strategia lanţului s-a schimbat în acest an, odată cu aducerea la conducere a britanicului Mark Hilton. Încă de la instalarea în funcţie el a spus că pe lista sa de priorităţi se numără expansiunea agresivă, susţinută de faptul că piaţa are încă potenţial de creştere.

Lupta pe drive-thru

Şeful KFC spunea că stra­tegia de dezvoltare pentru anul 2012 prevede în principal deschiderea de restaurante de tip drive-thru. Totuşi, brita­nicul explica faptul că dacă apar oportunităţi şi pentru restaurante de tip stradal sau în mall, compania nu le va exclude. El afirma însă că peste jumătate din următoarele restaurante vor fi de tip drive-thru. KFC a mizat mai mult pe unităţi stradale şi în malluri, în timp ce McDonald's a pariat şi pe drive-thru.

Acum KFC încearcă să recupereze teren în contextul în care vânzările unei astfel de unităţi sunt mai mari decât ale celorlalte două (stradal sau în mall). Hilton recunoştea însă că durează mai mult să construieşti un drive-through şi costă şi mai mult. Un restaurant KFC în mall costă circa 300.000 de euro, unul într-o zonă stradală circa dublu, iar un drive-through până la 800.000 de euro, fără teren.

Reţeaua de restaurante de tip fast-fo­od KFC, intrată pe piaţa locală în 1997, a investit în România aproape 20 mil. euro în cele 46 de restaurante pe care le deţine. Cele mai multe restaurante (19) au fost deschise în Bucureşti, restul fiind împărţite între cele mai mari oraşe din ţară.

Cu cine se bate

În timp ce KFC a mizat puternic pe expansiune în acest an, McDonald's, liderul pieţei restaurantelor, va deschide un singur restaurant în acest an, în Bucureşti, urmând a ajunge la 65 de localuri.

Şi anul trecut compania a deschis tot o singură unitate, în contextul în care economia este încă afectată de criză iar consumul nu dă semne clare de revenire. În timp ce McDonald's stă în aşteptare un alt lanţ se extinde masiv. Subway, intrat anul acest pe piaţa, va termina anul cu peste zece restauranre. Americanii de la Subway au intrat în acest an pe piaţă într-o perioadă în care francizatul Burger King intra în insolvenţă şi închidea restaurantele.

În 2011 cifra de afaceri a companiei US Food Network, care oprează lanţul KFC, a fost de circa 38 mil. euro, în uşoară creştere, de circa 1%, faţă de 2010. În urmă cu câteva luni şeful KFC estima o creştere a cifrei de afaceri în 2012 cu circa cinci procente, ceea ce ar apropia businessul de 40 de milioane de euro.

Lantul de restaurante KFC este operat în sistem de franciză, licenţa pentru România fiind acordată în 1997 companiei US Food Network, controlată de omul de afaceri Gabriel Popoviciu.