Ploieştiul candidează la titlul de cel mai bun oraş pentru mall-uri din afara capitalei, după un nou proiect de 65 mil. euro. Galerie FOTO

Autor: Cristi Moga 16.11.2012

NEPI şi Carrefour Property au deschis ieri centrul comercial Ploieşti Shopping City, o investiţie de 65 de milioane de euro care a adus sub acelaşi acoperiş Zara, H&M, New Yorker, Orsay, Takko, Deichmann sau Intersport, în jurul unui hipermarket Carrefour cu vânzări mult peste media magazinelor companiei din afara Capitalei.

Ploieştiul are două dintre cele trei rafinării care mai sunt funcţionale în România, din acest an are şi o autostradă ce leagă oraşul de Bucureşti, iar austriecii de la OMV au finalizat lângă oraş tot în acest an singura termocentrală pe gaz construită în ultimii 20 de ani. Cu toate acestea, oraşul situat la o oră de Bucureşti, unul dintre cele mai industrializate din ţară, până ieri nu avea un centru comercial modern, "statut" cu care oraşe mai mici precum Suceava, Bacău sau Baia Mare se puteau "lăuda".

La ieşirea din Ploieşti către Braşov ieri la orele după-amiezii coloanele de maşini erau înşirate pe câteva sute de metri la intrarea în parcarea hipermarketului Carrefour, care a fost în doar 11 luni "transformat" într-un mall cu o suprafaţă închiriabilă de 55.000 de metri pătraţi, unul dintre cele mai mari de pe piaţa locală. Practic, galeria comercială ce se întindea în faţa hipermarketului Carrefour a fost continuată cu un culoar nou pe care sunt înşirate o serie din cele mai puternice branduri din modă, la capătul căruia sub un tavan în cercuri a fost amenajată o zonă de food-court şi un cinematograf.

La ora deschiderii, dacă ar fi de punctat "jumătatea goală" a paharului, o bună parte din noua parcare a proiectului nu era amenajată, astfel că găsirea unui loc putea dura chiar şi peste o jumătate de oră, în timp ce multiplexul cu 12 săli anunţat de Cinema City nu era funcţional - inaugurarea fiind programată pentru începutul lunii noiembrie. Privind puţin în urmă însă, majoritatea mallurilor deschise pe piaţa locală (vreo 50 în ultimii şase ani) nu au avut cinematograful funcţional în ziua deschiderii, amenajarea unui multiplex reprezentând un proces dificil şi îndelungat.

"Acum două zile aici erau schelele de pe care se lucra la tavan. De aceea nu sunt deschise nici toate restaurantele, deşi întreg food-court-ul este închiriat. E o mare satisfacţie că am deschis acest mall la timp, fără ajutorul consultanţilor sau antreprenor general", spune Tiberiu Smaranda, 32 de ani, managerul responsabil cu dezvoltarea proiectelor comerciale în cadrul fondului de investiţii NEPI, care deţine 50% din acest mall. Restul acţiunilor sunt deţinute de grupul francez Carrefour, care prin reţeaua de magazine de pe piaţa locală controlează un business de 1,1 miliarde de euro anual.

Proiectul, cel mai important centru comercial ce va fi inaugurat în toamna acestui an, are un grad de ocupare de 95%, iar marile lanţuri de modă - Inditex (cu brandurile Zara, Bershka, Stradivarius, Pull and Bear), H&M, New Yorker, Reserved sau Orsay - au spus prezent în ziua deschiderii şi îşi aşteptau clienţii cu vitrinele frumos colorate. Iar ploieştenii, care de anul trecut au şi unul dintre cele mai moderne stadioane din oraş, au venit să vadă şi primul mall.

Mallul mai are mici detalii de pus la punct, dar dezvoltatorii nu-şi puteau permite să nu deschidă în această perioadă de dinaintea sărbătorilor, considerată cea mai bună pentru consum. Proiectul are şi o terasă la primul nivel al centrului comercial, unde va fi amenajat un patinoar care nu era deocamdată gata. Ce aşteptări sunt de la acest mall?

"Centrul comercial Carrefour Ploieşti avea un trafic de circa 3-4 milioane de clienţi pe an. După redezvoltarea proiectului în Ploieşti Shopping City estimăm că traficul va ajunge undeva înspre 10 milioane de vizitatori anual. Carrefour a redemarat perioada de expansiune, astfel că în acest an a deschis 22 de supermarketuri şi a anunţat parteneriate pentru deschiderea a două hipermarketuri noi în Bucureşti, pe platformele Electroaparataj şi Vulcan, iar în curând vom lansa şi proiectul Braşov Shopping City, alături de NEPI", a declarat şi Anca Damour, directorul Carrefour Property România.

Cele două companii NEPI şi Carrefour au dezvoltat o relaţie de colaborare ce s-a extins de la proiectul din Brăila (unde Carrefour este chiriaş) la cel din Ploieşti şi mai departe la o investiţie în Braşov, unde până în primăvara anului 2014 va fi dezvoltat un proiect asemă­nător în jurul actualului hipermarket din Braşov, dar şi în Bucureşti, unde pe platforma Vulcan NEPI va ridica până în toamna anului viitor un parc comercial în care francezii vor deschide un hipermarket.

Revenind la proiectul din Ploieşti, finanţarea a fost realizată şi cu ajutorul unui împrumut obţinut în acest an de dezvoltatori de la BRD Group Société Générale, iar nivelul mediu al chiriilor variază între 10 şi 15 euro/metrul pătrat, astfel încât proiectul să fie sustenabil.

Până în toamna anului viitor în Ploieşti ar urma să fie dat în folosinţă şi proiectul AFI Palace Ploieşti, dezvoltat de proprietarii mallului AFI Palace Cotroceni din Capitală, care au anunţat de asemenea că au un grad de ocupare de aproape 70% pentru mallul concurent.

Citiţi articolul integral pe www.zfcorporate.ro