„Black Friday”, la mai puţin de o săptămână: cine organizează promoţii şi ce reduceri se anunţă

Autor: Adrian Seceleanu 17.11.2012

Compania eMag, cel mai mare retailer IT&C online local care a importat cu succes anul trecut pe piaţa locală conceptul american "Black Friday" - un eveniment care marchează intrarea în sezonul de cumpărături de iarnă prin reduceri semnificative ale preţurilor timp de o zi, pentru mai multe produse , lucrează la ediţia din acest an a evenimentului, la fel ca alţi jucători din retailul online IT&C.

"Pot să spun deocamdată că organizăm cel mai tare eveniment de shopping (…). Dacă anul trecut când l-am introdus a fost apreciat de clienţi, anul acesta va fi spectacol", a spus pentru ZF Iulian Stanciu, directorul general al eMag, refuzând să ofere alte detalii.

eMag are o cotă de 70% din piaţa de IT&C online.

Printre retailerii care şi-au anunţat participarea anul acesta la Black Friday se numără şi Koyos.ro, F64.ro, evomag.ro, pcgarage.ro, Flanco, Domo, Altex, şi Oktal.ro.


Cum s-au pregătit retailerii şi ce promoţii anunţă

eMag, a investit doar în ultimele luni peste 200.000 de euro în software şi echipamente ca parte a unui program demarat încă de anul trecut şi care are ca ţintă, printre altele, ca infrastructura companiei să poată susţine numărul mare de accesări al site-ului, de comenzi şi de apeluri la call-center în ziua în care este organizat "Black Friday" şi în care vânzările retailerului pot depăşi încasările dintr-un întreg an ale unui jucător mai mic din retailul online IT&C.

Koyos.ro, un retaile online de talie mai mică, pariază anul acesta pe majorarea de cinci ori a traficului pe site-ul propriu. "Site-ul KOYOS.ro a investit în platformele tehnice (procesoare şi memorii), magazinul online beneficiind de o suplimentare a capacităţii serverelor. KOYOS.ro suportă acum cu 500% mai mulţi vizitatori simultan faţă de anul trecut", potrivit oficialilor companiei. Koyos.ro va oferi reduceri de până la 80% pentru "sute de repere", care includ în acest an şi electrocasnice mari şi produse pentru baie.

F64.ro, cel mai mare retailer de echipamente fotografice din România, cu o cifră de afaceri care ar putea depăşi 20 de milioane de euro în 2012, anunţă reduceri de până la 50%. "Reducerile se vor aplica atât aparatelor foto din categoria compactelor, cât şi DSLR-urilor şi aparatelor profesionale high-end.Totodată, se vor aplica reduceri şi la aparatele mirrorless", potrivit oficialilor F64. "Am pregătit deja stocul, avem mii de unităţi care vor beneficia de reduceri. Acţiunea de anul trecut a fost un real succes pentru noi, ne dorim ca anul acesta să depăşim rezultatele din 2011", a declarat Marian Alecsiu, general manager al F64 Studio.

Oficialii evomag.ro, un alt retailer online IT&C, anunţă de asemenea reduceri semnificative, între 30 şi 70%. "Pentru acest an am pregătit produse din următoarele categorii: laptop-uri, tablete, telefoane mobile, componente PC, televizoare, foto şi electrocasnice. La anumite produse cu aşteptări foarte mari de vânzări avem stoc de sute de unităţi. Avem reduceri între 30 şi 70% iar traficul de vizitatori unici la care ne aşteptăm este între 5 şi 10 ori mai mare faţă de o zi normală. Considerăm că am rezolvat problema spike-ului de trafic folosind servicii cloud în acestă perioadă. Campania noastră va ţine şi o parte din week-end", a spus Pătraşcu,directorul executiv al evomag.ro.

Black Friday se organizează anul acesta pe data de 23 noiembrie şi este de aşteptat ca din ce în ce mai mulţi retaileri să-şi anunţe oferta săptămâna viitoare, pe măsură ce se apropie de ziua evenimentului.

Anul trecut, vânzările înregistrate de Black Friday au fost estimate la aproape 10 milioane de euro.