UAPR apreciază încurajatoare decizia guvernului privind proiectul de modificare a legii audiovizualului, care nu mai are caracter de urgenţă

Autor: Andreea Mindrila 19.11.2012

Uniunea Agenţiilor de Publicitate din România (UAPR) apreciază drept încurajatoare decizia executivului de a anunţa că proiectul de act normativ care vizează modificarea Legii audiovizualului nr. 504/2002 nu mai are caracter de urgenţă.

"Uniunea Agenţiilor de Publicitate din România apreciază deschiderea exprimată în presă de guvernul României referitor la modificarea Legii audiovizualului, nr 504/2002. În virtutea principiului dialogului constructiv, în deplină transparenţă şi conformitate cu reglementările internaţionale în materie, UAPR îşi arată continua disponibilitate şi interesul de a participa activ la discuţiile şi dezbaterile privind o modificare a legii în sensul alinierii la normele europene, dar respectând principiile concurenţei şi competitivităţii în piaţa serviciilor media audiovizuale", spune Radu Florescu, CEO Centrade Saatchi & Saatchi, preşedinte al UAPR.

El adaugă faptul că această lege ar trebui promulgată prin dezbatere parlamentară, precizând că organisme reprezentative în industria de advertising la nivel european şi-au exprimat dorinţa de a participa la dezbatere.

UAPR a cerut recent guvernului să retragă proiectul de modificare a legii audiovizualului pentru că se încalcă principiul libertăţii economice, iar acest lucru are efecte negative asupra mediului concurenţial de pe piaţa serviciilor media audiovizuale.

Modificările propuse în ordonanţa de urgenţă au, potrivit UAPR, un impact negativ asupra mediului concurenţial prin favorizarea radiodifuzorilor, iar propunerea îngrădeşte dreptul agenţiilor de a construi campanii de comunicare integrate.

UAPR este o organizaţie profesională fondată în anul 2000 şi reuneşte cele mai importante agenţii de publicitate şi de media de pe piaţa autohtonă, printre obiectivele organizaţiei numărându-se apărarea intereselor agenţiilor de publicitate şi profesionalizarea industriei de advertising.