Pop, Rehau: Rezidenţialul, birourile şi mallurile vor stagna sau chiar scădea în 2013

Autor: Andreea Neferu 20.11.2012

Rehau Polymer, subsidiara locală a grupului german Rehau, a înregistrat în primele nouă luni ale acestui an vânzări de circa 30,8 mil. euro, în scă­dere cu 7,5% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

"Motivele scăderii sunt legate de vremea foarte ne­favorabilă construcţiilor de la începutul anului, ur­mată de ploile din lunile aprilie-mai. Un alt motiv im­por­tant l-au reprezentat alegerile locale, criza po­li­tică din vară şi alegerile generale din această iarnă. Apoi, nu trebuie să uităm criza economică mondială, care con­ti­nuă în foarte multe ţări cu care România are re­laţii eco­nomice", a spus Emil Pop, directorul ge­ne­ral al Rehau Polymer. Compania activează în prin­ci­pal pe piaţa de profiluri din PVC şi estimează pentru întreg anul 2012 afaceri în scădere cu 4,4% com­pa­ra­tiv cu 2011, an în care rulajul a ajuns la 45,2 milioane de euro, potrivit Ministerului de Finanţe.

Emil Pop a afirmat că foarte multe proiecte de construcţii s-au amânat anul acesta şi că o parte din ele nu vor mai putea fi terminate în acest an.

"În 2013 sperăm ca activitatea în construcţii să fie mai puţin influenţată de instabilitatea politică in­ternă. Pe de altă parte, în domeniul rezidenţial, al con­strucţiilor pentru birouri şi centre comerciale se va ma­nifesta o stagnare sau chiar o scădere în 2013. Există încă foarte mult spaţiu construit şi neutilizat în aceste domenii", spune Pop. El apreciază însă că anul viitor vor avea o evoluţie pozitivă lucrările de reabi­li­tare termică şi reparaţiile, precum şi construcţiile de pe segmentul de infrastructură.

Pe lângă profilurile pentru ferestre, Rehau este furnizor şi pe segmentele de infrastructură şi inginerie civilă, instalaţii, energii regenerabile sau componente auto. Circa două treimi din businessul de anul trecut au fost generate de vânzările de profiluri din PVC pen­tru ferestre, segment pe care Rehau estima la înce­pu­tul acestui an o cotă de piaţă de 23-25%. Pe de altă parte, pe segmentul de instalaţii şi tubulatură, com­pa­nia spunea că deţine o cotă de piaţă de 6-7%, iar pe in­fra­structură şi inginerie civilă o cotă de 5% la pro­dusele din polimeri. Directorul de la Rehau a arătat că nu a făcut încă o evaluare cu privire la ponderile pe care segmentele pe care activează compania le vor genera în totalul businessului în 2012.

Rehau Polymer are în prezent 105 angajaţi, iar în perioada următoare compania nu va face noi angajări. Compania Rehau, care activează pe piaţa locală din 1996, a închis în 2010 fabrica de ţevi din plastic pe care o deţinea la Cisnădie după ce a investit începând din 2003 circa 10 milioane de euro în dezvoltarea unităţii. Produsele comercializate în prezent pe piaţa locală sunt procurate de la fabrici Rehau din alte ţări.

Rehau este unul dintre cei mai importanţi furni­zori de pe piaţa de tubulatură din PVC şi polietilenă, esti­mată la circa 90 de milioane de euro în 2011. Emil Pop estimează că această piaţă va înregistra anul acesta un declin de circa 20% comparativ cu anul trecut.

Pe segmentul de profiluri PVC pentru ferestre, care asigură circa două treimi din businessul Rehau Polymer, compania concurează cu jucători precum Gealan sau Veka.