Atacă centrul vechi: Betty Ice a cumpărat o clădire pe Lipscani în care va amenaja a cincea gelaterie

Autor: Mădălina Dediu Panaete 21.11.2012

Vasile Armenean, proprietarul companiei producătoare de îngheţată Betty Ice, una dintre cele mai mari de pe piaţă, a cumpărat o clădire în centrul vechi al Capitalei în care va amenaja o gelaterie, care cel mai probabil va fi deschisă în 2014.

"Investiţia se ridică la un milion de euro şi constă în cumpărarea şi amenajarea magazinului", a declarat pentru ZF proprietarul Betty Ice.

Clădirea, situată în zona Lipscani, are o suprafaţă de 480 de metri pătrăţi şi o structură formată din subsol, parter şi un etaj. La parterul clădirii va fi amenajată gelateria, în timp ce la etaj vor fi "spaţii de birouri", potrivit lui Armenean.

Nu este singura investiţie de acest fel pe care o face omul de afaceri, în condiţiile în care anul trecut a deschis două astfel de unităţi, în Sibiu (în care a investit 700.000 de euro) şi Oradea, iar anul acesta au fost finalizate alte două gelaterii la Braşov şi Cluj. De asemenea, pe lângă Bucureşti, Armenean vizează şi Iaşiul, unde a cumpărat deja un spaţiu care va fi amenajat şi deschis până la sfârşitul anului viitor.

La jumătatea anului trecut, omul de afaceri spunea că în următorii cinci ani vrea să ajungă la un număr de zece gelaterii în ţară şi că magazinele specializate în vânzarea de îngheţată şi produse preparate pe baza îngheţatei reprezintă planul de dezvoltare al afacerilor pe termen lung.

Încet-încet, în centrul istoric al Capitalei începe să se formeze un mix comercial mai variat, după ce în ultimii ani a avut loc o explozie de restaurante, pub-uri şi cafenele. Clădirea cumpărată de către proprietarul Betty Ice se află în apropierea magazinului Adidas din centrul vechi, iar în zonă se pregătesc şi alte tranzacţii cu retaileri de îmbrăcăminte în prim-plan.

Vremea caldă a ajutat piaţa îngheţatei

Potrivit lui Armenean, piaţa de îngheţată a avut anul aceasta o creştere de 10% datorită vremii caniculare, care a încurajat consumul. Cât despre tendinţele de pe piaţă, el spune că românii consumă în prezent îngheţată numai vara şi că, dacă înainte de criză îngheţata era consumată şi iarna, acum ei sunt mult mai atenţi ce pun în coşul de cumpărături.

"Românii consumă îngheţată numai vara şi pe măsură ce ne afundăm în criză şi au scăzut veniturile, fenomenul acesta devine tot mai pregnant", a afirmat şeful Betty Ice.

El spune că afacerile companiei vor avea anul acesta o evoluţie pozitivă, în ton cu avansul de pe piaţă şi că, în ceea ce priveşte bugetul de anul viitor, nu ia în calcul decât perspective pesimiste.

"Nu văd o revenire a consumului în următorii trei ani", afirmă Armenean.

Afacerile Betty Ice s-au ridicat anul trecut la 19 milioane euro, în creştere cu 8% faţă de anul precedent, iar compania a înregistrat un profit de 4 milioane lei (un milion de euro).

Compania deţine o facilitate de producţie în Suceava cu o capacitate de 100 de tone pe zi.

Cine se luptă pe piaţa de îngheţată

Valoarea pieţei de îngheţată se ridică la aproximativ 140-150 de milioane de euro, iar cei mai importanţi jucători de pe piaţă sunt Betty Ice, Kubo Ice Cream (cu marca Amicii), Algida (deţinută de Unilever) şi Top Gel. Producători de dulciuri precum Nestlé şi Kraft Foods (Mondelez) şi-au făcut şi ei intrarea pe piaţă, mizând pe notorietatea brandurilor ca Milka şi Joe.