Furnizorul de servicii de găzduire web Hostway a investit 300.000 de euro pentru Black Friday

Autor: Adrian Seceleanu 22.11.2012

Hostway România, subsidiara locală a companiei americane de servicii de găzduire web, care are printre clienţi mai multe magazine locale online - printre care eMag.ro, debo.ro sau vola.ro -, a investit circa 300.000 de euro în infrastructură pentru a susţine vârful de trafic înregistrat de clienţi cu ocazia evenimentului de shopping Black Friday, a declarat pentru ZF Flaviu Rădulescu, managing director al companiei.

"Din estimările noastre, pe 23 noiembrie peste 70% din utilizatorii de internet din România, sau aproximativ 6,5 milioane de oameni, vor vizita cel puţin unul dintre site-urile găzduite de noi. Dintre aceştia, probabil mai mult de două milioane vor fi utilizatori atraşi exclusiv de Black Friday. Restul vor vizita şi celelalte site-uri pe care le găzduim. Cred că este cel mai mare trafic susţinut vreodată de o companie de hosting în România", a spus Ră­dulescu. Cea mai mare parte a investiţiei a fost direcţionată către servere cumpărate de la HP, a adăugat el.

"În total am investit aproximativ 300.000 de euro în infrastructura dedicată pentru susţinerea BlackFriday. Cea mai mare parte a investiţiei a fost folosită pentru achi­ziţia de servere HP (circa 80%), iar restul pentru storage şi networking. Noi operăm două data room-uri dedicate în Bucureşti, unul Omnilogic şi altul în NX-DATA2. Cea mai mare parte a investiţiei s-a concentrat în dezvoltarea infrastructurii din NX-DATA2 pen­tru că este unul dintre punctele cu cea mai bună conectivitate la internet din ţară. Foarte posibil şi din regiune, pentru că mulţi provideri internaţionali fac peering aici."

Compania estimează că o parte din infrastructura achiziţionată pentru Black Friday va fi rezervată rapid de clienţi.

"După Black Friday estimăm că 40% din infrastructură vor fi rezervate foarte rapid de clienţi, în timp ce 60% vor fi folosite în continuare pentru Hostway Cloud. Cu tot cu acest aport de infrastructură, investiţia în cloud se va ridica la aproape 500.000 euro, doar pentru ultimele 3 luni. E o sumă care se va amortiza în mai mult de 12 luni, dar am preferat să facem investiţia aceasta în cloud pentru că e linia de business de la care aştep­tăm cea mai accelerată creştere în 2013."

Hostway România a avut anul trecut afaceri de 1 mil. euro, potrivit datelor de la Ministerul de Finanţe.

Compania de hosting are printre clienţi peste 10 magazine, dar a primit solicitări de suplimentare a resurselor şi din partea unor furnizori de servicii de plăţi, a spus Rădulescu. "În total sunt peste 15 magazine, dar am avut solicitări şi din partea unor procesatori de plăţi, ca ZebraPay. Apropo de timpul de pregatire, avem clienţi cu care am început să discutăm despre ediţia 2012 chiar la finalul celei din 2011. Pe de altă parte, majoritatea upgrade-urilor s-au facut în ultimele 2 luni. La nivel de upgrade de infrastructură, anul acesta am întalnit ordine de mărime mult mai ridicate. Avem clienţi care îşi cresc chiar de 10 ori capacitatea infrastructurii. În plus, am avut solicitări mai specializate decât în anii trecuţi, cum ar fi cereri pentru distribuţie prin CDN (Content Distribution Network)".