Afacerile Apulum Alba Iulia au crescut cu 24% în primele nouă luni, sub aşteptările iniţiale

Autor: Laurentiu Cotu 25.11.2012

Producătorul de articole din porţelan Apulum, unul dintre principalii furnizori locali ai concernului suedez IKEA, a realizat în primele nouă luni o cifră de afaceri de 56,5 mil. lei (aproximativ 12,5 mil. euro), în creştere cu 24% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

 

 

 

 

În ciuda creşterii, evoluţia cifrei de afaceri a fost sub aşteptări, în condiţiile în care conducerea companiei îşi bugetase un avans mai substanţial în acest an.

 

„Luând în calcul evoluţia pieţelor externe din ultimele luni, nu cred că vom putea realiza cifra de afaceri prevazută în buget pe întreg anul 2012, unde am estimat o creştere cu 37% a afacerilor faţă de anul trecut“, a declarat Ioan Voican, directorul executiv al companiei Apulum.

 

În 2011, vânzările companiei au ajuns la 66,4 mil. lei (peste 15 mil. euro). Pe de altă parte, oficialii Apulum spun că poartă dicuţii cu companii precum Tesco, TCC din Anglia sau VEGA Germania, dar şi cu firme mai mici din Franţa, în vederea demarării unor colaborări.  

 

Capacitatea de producţie a Apulum este de 11.000 de tone de porţelan pe an, după ce în luna aprilie a anului trecut a fost pus în funcţiune al patrulea cuptor de ardere rapidă. Principalul client al companiei este grupul suedez IKEA, pentru care Apulum livrează în principal seturi de farfurii, dar şi alte produse.

 

Pe lângă compania suedeză, Apulum mai colaborează cu firmele Rody Time (Italia), Befa (Grecia), Antonio Borras (Spania), Michael Fischer (Germania), Creatable (Germania), Cinsa (Mexic), Serland (Republica Moldova), dar şi cu lanţurile de magazine Metro şi Carrefour.

 

 

Veste bună: taxă antidumping pentru produsele din China

 

„Suntem în discuţii avansate cu noi potenţiali clienţi din UE care doresc să facă afaceri cu noi. O altă veste bună este faptul că în Consiliul Europei s-a votat introducerea unei taxe antidumping, prevăzută la importurile de produse similare din China, taxă cuprinsă între 37 şi 56% şi care va trebui implementată de fiecare stat membru UE în 3-4 săptămâni“, a mai declarat Ioan Voican.

 

Ponderea vânzărilor la export ajunge la circa 86% din totalul cifrei de afaceri a companiei. Gama de produse cuprinde atât porţelan pentru menaj şi porţelan hotelier, cât şi obiecte decorative şi bibelouri. În ceea ce priveşte investiţiile realizate, compania spune că în acest an au fost alocate fonduri de două milioane de euro pentru creşterea capacităţii de producţie. Astfel, Apulum a finalizat montarea unui nou cuptor de ardere rapidă a porţelanului cu o capacitate de producţie de 3.500 de tone pe an, cuptor ce urmează să fie pus în funcţiune în prima parte a anului viitor.

 

 

O firmă cu o istorie de peste 40 de ani

 

Apulum are în prezent 821 de angajaţi, însă compania intenţionează să mai recruteze oameni anul viitor, odată cu punerea în funcţione a noului cuptor de ardere a porţelanului.

 

Fabrica de porţelan Apulum a fost înfiinţată în anul 1970 în Alba Iulia, fiind în prezent cel mai mare producător de porţelan din România. Apulum a fost singura firmă din judeţul Alba care, în anul 1993, a făcut parte dintr-un program-pilot de privatizare, alături de alte nouă unităţi din ţară. La acea vreme, câteva sute de angajaţi au format o asociaţie care a achiziţionat 43% dintre acţiunile societăţii. De-a lungul timpului au existat diverşi investitori străini care şi-au manifestat intenţia de a cumpăra fabrica. La finalul anului 2007, compania a fost preluată de italienii de la Rody Time, unul dintre partenerii de afaceri cei mai vechi şi mai importanţi ai Apulum.

 

laurentiu.cotu@zf.ro

 

 

11.000 de tone de porţelan este capacitatea anuală de producţie a companiei Apulum din Alba Iulia, iar 86% din cifra de afaceri a companiei este obţinută din vânzările pe pieţele externe