Black Friday 2012 ar putea fi ziua cu cei mai mulţi români pe Internet

Autor: Radu Racu 23.11.2012

Black Friday 2012, a doua ediţie a campaniei de promoţii importată în 2011 din SUA de retailerii online autohtoni, ar putea aduce un trafic record atât pentru site-urile de profil din România cât şi pentru publicaţiile online, conform estimărilor principalilor jucători din industrie.

eMAG a anunţat că numărul vizitatorilor unici este de 709.000 şi că a primit 52.700 de comenzi, epuizându-se 84% din stocul de televizoare, 83% din laptopuri şi 39% din stocul de telefoane, în jurul orei 9.30.

Anterior, eMag estimase că numărul vizitelor va depăşi 2 milioane de Black Friday. La aceste cifre, emag.ro ar fi cel mai vizitat site din România într-o singură zi, însă o evaluare exactă este dificil de realizat, pentru că site-ul retailerului nu este monitorizat de niciun serviciu specializat.

Site-urile unora dintre cei mai mari retaileri online IT&C implicaţi în campania Black Friday nu au putut fi accesate în noaptea de joi spre vineri sau se încărcau foarte greu chiar şi la aproximativ o oră şi jumătate de la debutul oficial al evenimentului de shopping, în condiţiile în care imediat după miezul nopţii zeci de mii de utilizatori au început să caute reduceri.

eMag precizase anterior că a investit 200.000 de euro pentru dezvoltarea platformei online pentru a evita blocajele create în 2011, când, din cauza numărului mare de vizitatori simultan, site-ul nu a mai funcţionat. Cu toate acestea, în noaptea dinspre joi spre vineri, la ora 0, site-ul afişa un mesaj care informa că reducerile vor fi anunţate spre dimineaţă.

Site-uri ale unor retaileri precum cel.ro, evomag.ro, f64.ro, oktal.ro - unele dintre cele mai mari de pe piaţa locală - nu puteau fi accesate, cel mai probabil din cauza afluxului de vizitatori.

Unul dintre site-urile indisponibile în prima parte a zilei a fost cel al Altex, problemele fiind rezolvate ulterior. Compania a anunţat că în primele ore ale zilei de vineri, prima zi a campaniei, în magazinele Altex şi Media Galaxy s-au înregistrat vânzări de 15 ori mai mari faţă de o zi obişnuită şi că se aşteaptă ca vânzările din această promoţie să depăşească valoarea estimată iniţial, de 5 milioane de euro.

Flanco a anunţat că înregistrează vineri, la două ore de la lansarea campaniei, vânzări de peste 30 ori mai mari decât într-o zi obişnuită, cu sute de oameni în fiecare magazin.

Vineri după-amiază, majoritatea site-urilor de profil erau funcţionale, însă o bună parte din stocurile rezervate pentru Black Friday erau epuizate.

Circa 4,1 milioane de români au auzit de această campanie şi aşteaptă ofertele retailerilor, iar dintre aceştia 59,3%, respectiv 2,43 milioane, sunt interesaţi să facă achiziţii, potrivit unui studiu realizat de compania Daedalus.

Pentru majoritatea site-urilor de ştiri, Black Friday a generat în ziua de joi audienţă mai mare cu circa 20%, conform monitorizărilor efectuate de Studiul de Audienta si Trafic Internet (SATI), principalul indicator pentru traficul online al companiilor de media din România. Pentru joi, 22 noiembrie, SATI a numărat pentru site-urile pe care le monitorizează 3,83 de milioane de vizitatori unici neduplicaţi. Datele pentru traficul online de Black Friday vor fi publicate în weekend.