Magazinele online din 2Parale au avut de Black Friday vânzări de 15 ori mai mari decât într-o zi obişnuită

Autor: Andreea Mindrila 26.11.2012

Black Friday, evenimentul de shopping aşteptat de români pentru reducerile anunţate de retaileri, a generat prin agenţia de marketing afiliat 2Parale, parte a grupului de comunicare Leo Burnett, vânzări de 15 ori mai mari decât într-o zi obişnuită de vineri. Astfel, cele peste 200 de magazine online din 2Parale au înregistrat pe 23 noiembrie aproximativ 9.500 de comenzi în valoare de 3,2 milioane lei (720.000 euro).

Marketingul afiliat este o modalitate prin care magazinele online sau alte site-uri, cunoscute în reţea ca advertiseri, pun la dispoziţie afiliaţilor (publisheri, bloggeri) o serie de instrumente de promovare, de la bannere la link-uri şi reclame text. Advertiserii primesc vizitatori pe propriile site-uri, iar afiliaţii sunt plătiţi în funcţie de numărul de click-uri, de vânzări sau de alt indicator. În acest proces, 2Parale funcţionează ca un intermediar.

Vânzările generate de Black Friday au adus afiliaţilor din 2Parale comisioane de aproximativ 156.000 lei (35.000 euro). Cele mai cumpărate produse de Black Friday, prin intermediul 2Parale, au fost cărţile, produsele IT&C, hainele, încălţămintea şi accesoriile, promoţiile fiind chiar şi de 90%.

"A fost o acţiune de marketing fără precedent în online-ul românesc, care dovedeşte potenţialul pieţelor de comerţ electronic, respectiv afiliere", spune Dorin Boerescu, CEO 2Parale.

Traficul magazinelor online din 2Parale a crescut începând de joi şi a culminat de Black Friday. Prin intermediul reţelei magazinele au primit 1,13 milioane de click-uri în 24 de ore, volum care depăşeşte traficul generat într-un interval de două săptămâni. Site-ul reţelei de afiliere a fost funcţional mai bine de 99,8% din timp pe tot parcursul zilei.

2Parale este prima şi cea mai mare reţea de afiliere din România şi Bulgaria, activă în prezent şi pe pieţele din Serbia, Irak şi Cipru. Reţeaua acoperă peste 30 de nişe de piaţă, de la IT&C, fashion, electronice şi cărţi la turism, telecom, sectorul financiar, asigurări şi divertisment.

Cifra de afaceri a agenţiei de marketing afiliat pentru 2011 a fost de circa 400.000 de euro, faţă de 100.000 de euro în 2010. Din portofoliul de advertiseri care deruleazăcampanii în 2Parale fac parte Altex, ClickShop, Groupon, TinaR, MyCloset, Fashion Days, Hostway, Nemira, Plafar, evoMag şi Continental Hotels.

Grupul Leo Burnett, unul dintre cele mai mari de pe piaţa locală cu afaceri de 54,3 milioane euro anul trecut, este format din agenţiile Leo Burnett&Target, Starcom MediaVest, iLeo, The Practice, 23 Communication Ideas, Digital Star, The Geeks, 2 Parale, 8team şi Breeze Mobile, ultimele două agenţii fiind lansate în luna octombrie.