Burcea, Paralela 45: Oamenii nu merg cu Paralela 45, un brand românesc, din patriotism

Autor: Andreea Mindrila 28.11.2012

Agenţia de turism Paralela 45 a apărut pe piaţa locală în 1990 şi odată cu înfiinţarea companiei a luat naştere şi brandul, care a fost gândit împreună cu un artist plastic.

 

 

Alin Burcea, proprietarul companiei spune că numele brandului a fost hotărât în anul 1990, când în urma unor discuţii cu un artist plastic a ajuns la concluzia că ar fi bine dacă numele ar conţine şi un număr. Astfel a decis ca agenţia să se numească Paralela 45, din mai multe motive, însă în principal pentru că paralela 45 traversează România, iar acest aspect are legătură cu geografia şi implicit cu turismul.

 

 

Brandul agenţiei de turism Paralela 45 a fost construit şi consolidat treptat, în timp, încă de la momentul înfiinţării companiei în anul 1990. Alin Burcea, proprietarul firmei care deţine 35 de agenţii pe tot teritoriul ţării, proprii sau în franciză, spune că deşi este greu de estimat valoarea brandului, probabil că aceasta se ridică la circa 6-8 milioane euro, fiind un cumul al bugetelor investite în promovare în cei 22 de ani de prezenţă pe piaţa locală. Totuşi, el este de părere că un brand nu înseamnă doar publicitate.

 

 

"Brandul a fost construit prin prezenţa permanentă în media, pentru că am alocat bani pentru promovare la TV, în ziare şi reviste încă din 1990, când nimeni nu investea în publicitate. El însă a fost consolidat în timp prin serviciile pe care le-am oferit şi prin modul serios de a interacţiona cu clienţii,"

 

 

Pentru o companie brandul repre­zintă un asset (activ) valoros, iar acest lucru este demonstrat de faptul că tot mai multe firme investesc bugete din ce în ce mai mari pentru promovare, în pofida situaţiei economice dificile din piaţă. Mai mult, ca urmare a crizei, importanţa brandului a crescut pentru că din cauza bugetelor restrânse alocate pentru consum, ima­ginea produselor la raft sau percepţia pe care clienţii o au despre serviciile oferite de o companie sunt hotărâtoare.

 

 

"Pentru serviciile pe care le oferim, preţurile sunt medii şi mari. Nu vreau să fim cotaţi în piaţă ca o firmă de low-cost, pentru că nu suntem", spune Burcea.

 

 

El susţine că în competiţia cu ceilalţi jucători din industrie nu i-a ajutat neapărat faptul că sunt un brand ro­mânesc, ci vechimea şi prezenţa constantă în piaţă.

 

 

"Oamenii nu merg cu Paralela 45, un brand românesc, din patriotism."

 

 

Pe piaţa de turism, în topul celor mai mari agenţii mai mult de jumătate sunt controlate de români, care au construit de la zero branduri precum Eximtur, Perfect Tour J'info Tours sau Marshal Turism.

 

 

Paralela 45 a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 27,4 mil. lei (6,5 mil. euro), în uşoară creştere com­pa­ra­tiv cu anul 2010, potrivit informaţiilor pu­bli­ca­te pe site-ul Ministerului de Finanţe.