O autostradă aşteptată de două decenii: mâine se dă drumul circulaţiei la două benzi pe sens între Cernavodă şi Constanţa

Autor: Andreea Neferu 28.11.2012

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a anunţat că mâine, 29 noiembrie, va avea loc recepţia pentru finalizarea lucrărilor la autostrăzile Cernavodă-Medgidia, respectiv Medgidia-Constanţa, tronsoane pe care au lucrat italienii de la Astaldi şi nemţii de la Max Boegl.

După ce în vară traficul pe Cernavodă-Medgidia a fost deschis la o bandă pe sens, începând de mâine circulaţia ar urma să fie deschisă şi pe a doua bandă pe fiecare sens de mers. Pe de altă parte, pe Medgidia-Constanţa se circulă deja la două benzi pe sens.

CNADNR a plătit pentru construcţia autostrăzii Cernavodă-Constanţa aproape 1,5 miliarde de lei (circa 350 de milioane de euro la un curs de 4,3 lei/euro).

Tronsonul Cernavodă-Medgidia are o istorie destul de controversată: iniţial trebuia construit de francezii de la Colas, însă CNADNR a reziliat în primăvara anului trecut acest contract din cauza pretenţiilor financiare ridicate de constructor. În toamnă, contractul a fost relicitat şi atribuit consorţiului Astaldi-Max Boegl, care au continuat lucrările şi au reuşit să termine autostrada înainte cu mai bine de o lună faţă de termenul contractual, 4 ianuarie 2013.

Construcţia autostrăzii Soarelui, între Bucureşti şi Constanţa, a început înainte de Revoluţie. Primul tronson, Feteşti-Cernavodă, a fost finalizat în 1987, al doilea - Bucureşti-Fundulea-Drajna, în 2004, iar Drajna-Feteşti în 2007. Autostrada între Bucureşti şi Constanţa are puţin peste 200 de kilometri.