Piaţa locală de call center a atins anul acesta pragul de circa 200 de milioane de euro

Autor: Corina Mirea 28.11.2012

Aproximativ 200 de companii care activează în sectorul serviciior de call center au ajuns să înregistreze în acest an afaceri cumulate de circa 200 de milioane de euro, potrvit estimărilor înaintate de firma de outsourcing Computer Generated Solutions (CGS).

“În 2012, industria locală de call center outsourcing şi-a continuat creşterea din anii precedenţi, atât ca urmare a amplificării fenomenului de externalizare a serviciilor de profil de către companiile care activează în România, cât şi datorită extinderii activităţii call centerelor din România către clienţii de pe pieţele externe”, spune Vladimir Sterescu, Country Manager al CGS, companie care are în prezent aproape 3.000 de angajaţi, ce furnizează servicii în 18 limbi străine.

Potrivit concluziilor prezentate de reprezentanţii CGS, criza financiară a “reuşit” să scadă numărul de clienţi ai celor mai multe dintre firmele de pe plan local, astfel, companiile au început să acorde o mai mare atenţie fidelizării şi comunicării eficiente cu clienţii, prin gestionarea unor interacţiuni mixte cu aceştia prin telefonie, e-mail, chat sau chiar aplicaţii mobile, contribuind la dezvoltarea pieţei de call center.  

De altfel, această dezvoltare a dus la extinderea activităţii firmelor specializate în acest sector către clienţi din alte regiuni precum este Vestul Europei, America de Nord, Orientul Mijlociu sau chiar în alte ţări din zona Balcanilor., încurajând jucătorii de pe plan local să facă investiţii în străinătate.

“Direcţiile noastre strategice de dezvoltare prevăd dezvoltarea portofoliului de clienţi europeni, în special din Europa Centrală şi de Vest, unde considerăm că există un foarte bun potenţial de care competenţele noastre pot profita. De altfel, recent am început să abordăm piaţa din Ungaria, pentru care avem personal cunoscător al  limbii maghiare şi cu care putem răspunde cererii din ţara vecină”, explică Sterescu, country manager al companiei, care anul trecut a înregistrat o cifră de afaceri de 26,4 milioane de euro, potrivit calculelor ZF, pe baza datelor disponibile pe site-ul  Ministerului de Finanţe.

Printre companiile care activează pe piaţa locală de call center şi outsourcing sau care au divizii specializate în acest sens se mai numără Competence Call Center (CCC), Genpact, Oracle, IBM, Accenture, TeleTech sau Teleperformance.