Afacerile Franke România vor scădea uşor în acest an, de la 37 milioane lei în 2011

Autor: Ioan Dornescu 29.11.2012

"Afacerile din acest an vor fi puţin sub nivelul din 2011, în primul rând din cauza tulburărilor politice apărute în vară, care au cauzat reticenţa consumatorilor în a cheltui banii. Acest lucru s-a resimţit în special pe zona entry şi mai puţin pe segmentul produselor Premium", a declarat agenţiei MEDIAFAX Florin Porojan, directorul general al furnizorului de electrocasnice încorporabile pentru bucătărie controlat de grupul elveţian Franke Artemis.

Afacerile Franke România s-au plasat la 37,4 milioane lei anul trecut, conform datelor raportate la Ministerul Finanţelor.

"Anul viitor va fi similar cu 2012 din perspectiva evoluţiei pieţei de profil. Pentru Franke însă ne-am propus o uşoară creştere, datorită reţelei de showroom-uri bine puse la punct şi lărgirii gamelor de produse şi soluţii", a spus reprezentantul companiei.

Estimările companiei arată că piaţa de electrocasnice încorporabile are o valoare de 40-50 milioane euro, deşi nu există date certe, şi că acest segment acoperă 14-15% din totalul vânzărilor de electrocasnice.

Chiuvetele au ponderea cea mai ridicată în vânzările companiei, fiind urmate de sistemele complete.

"O creştere peste medie are maşina de spălat vase", a spus Porojan.

Produsele livrate în România sunt importate de la fabricile grupului din Italia, Elveţia, Scoţia, Olanda, Slovacia sau Turcia, iar compania nu ia în calcul, în viitorul apropiat, construcţia unei unităţi de producţie la nivel local.

Franke România a inaugurat joi al 16-lea showroom al reţelei, la Ploieşti, în urma unei investiţii de peste 60.000 euro, şi are în plan atingerea unui nivel de 20-25 de unităţi, pe care îl consideră optim în actuala perioadă.

Showroom-urile companiei sunt deschise împreună cu parteneri, care trebuie să respecte unele condiţii. Unităţile livrează exclusiv electrocasnice Franke, dar pot avea în portofoliu produse complementare, precum mobilă de bucătărie, decoraţiuni sau sanitare.

În 2008 reţeaua Franke România avea 25 de unităţi, însă unele showroom-uri au fost închise sau relocate între timp.

Vânzările prin showroom-uri generează 10% din rulaj, livrările prin producătorii şi distribuitorii de mobilă având cea mai mare cotă din vânzări. Alt canal este reprezentat de magazinele de bricolaj.

Franke face parte din divizia Kitchen Systems Group a Franke Artemis, care activează în România şi pe segmentul de real estate, printr-un proiect imobiliar dezvoltat în zona Timişoarei, şi al soluţiilor pentru băi şi toalete publice.

Michael Pieper, proprietarul grupului elveţian, este şi acţionar minoritar al companiei aeriene Carpatair.